Stop: 0x0000007e (0xc0000005, 0x8082b763, 0xfa353c6c, 0xfa35396c)

Status
Niet open voor verdere reacties.

t_2da_m

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Hallo,

Ik had weer eens problemen met mijn PC, dus besloot ik om de hele handel te formatteren en opnieuw te installeren (voor de zoveelste keer). Maar bij het kopieren van de bestanden van de Win XP cd naar de harde schijf krijg ik dit melding: STOP: 0X0000007E (0XC0000005, 0X8082B763, 0XFA353C6C, 0XFA35396C). Vroeger had ik dit probleem ook, maar na een paar keer opnieuw te hebben geprobeerd kon ik Win XP wel installeren. Dat probeer ik dus ook weer te doen (sinds eergisteren) maar nee, nu lukt het echt niet meer.

Ik heb geprobeerd om deze error message te googlen maar ik kon niks vinden. Misschien dat iemand van hier raad mee weet.

B.v.d.

Laatst bewerkt:
Hier maakt Microsoft wel melding van die stop. Praat daar wel over een upgrade, maar ik zou het toch eens doorlezen.

Geplaatst door mumzel
Hier maakt Microsoft wel melding van die stop. Praat daar wel over een upgrade, maar ik zou het toch eens doorlezen.

Ja klopt, ik kon wel informatie vinden over STOP: 0X0000007E, maar de rest (de cijfers en letters tussen de haakjes) kwamen niet overeen.

Ik heb vandaag een nieuwe RAM gehaald van 512MB EN een nieuwe voeding van 300W, die allebei erin gebouwd en WEER geeft ie dat melding aan! Raar...

Ben ik toch bang dat je Installatie CD ergens niet meer goed is.
Die fout heeft alles te maken met de Setup.

Geplaatst door BANDIT123
Ben ik toch bang dat je Installatie CD ergens niet meer goed is.
Die fout heeft alles te maken met de Setup.

Ja daar dacht ik ook aan, maar ik kon zonder enkele probleem een kopietje maken van dat CD....

Geplaatst door t_2da_m

Ja daar dacht ik ook aan, maar ik kon zonder enkele probleem een kopietje maken van dat CD....

Dat wil niet zeggen dat die ook goed is!!!

Dat realiseer ik me net ook... Nou ja, ik probeer morgen wel met de intallatie CD van een vriend ofzo.

Laat je even weten of dat wat oploste?

Nou, ik heb dus net geprobeerd om te intalleren met de installatie CD van een vriend en wederom dezelfde fout melding...

Geplaatst door mumzel

er staat daar in dat artikel
De vier parameters in dit foutbericht kunnen variëren naargelang de oorzaak van de STOP-fout.

Ik begrijp daaruit dat het gedoe tussen haakjes van secundair belang is en dat je moet letten op die STOP 0x0000007E. Dus zou ik maar weer eens die stappen bekijken op die site :)

En we hebben het wel over een Orginele XP ? zo ja blijven er 2 dingen over:
1 Te kleine HD
2 Je Bios ondersteunt Xp niet.

Wat is je MD (naam type ?)

Geplaatst door BANDIT123
En we hebben het wel over een Orginele XP ? zo ja blijven er 2 dingen over:
1 Te kleine HD
2 Je Bios ondersteunt Xp niet.

Wat is je MD (naam type ?)

Eh, het is geen originele XP, maar ik kon Windows altijd installeren tot zo'n 3 dagen geleden. Heb het net ook zitten installeren op mijn ouwe systeem (daar zit ik nu mee op Internet ;))

Het kan niet aan de HD liggen (40 gig). En aan BIOS ook niet, want ik kon altijd met die BIOS Win XP installeren.

Wat bedoel je precies met MD?

Dan voor mij de allerlaatste, installeer dan met de schrijver van je oude systeem
succes

Geplaatst door BANDIT123
Dan voor mij de allerlaatste, installeer dan met de schrijver van je oude systeem
succes

Goed, dat ga ik dan ook proberen. Dank je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan