*** STOP 0x0000008E

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjaakVerhoeve

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2007
Ik krijg steeds de volgende foutmelding:

*** STOP 0x0000008E ( 0xC0000005, 0x805448EC, 0xF55F88D8, 0x00000000)

De ene keer start mijn pc goed op en de andere keer krijg ik eerst 5x deze fout melding voordat hij opstart.

In het besturingssysteem zelf heb ik steeds problemen met InternetExplorer die vastloopt.

- Ja ik heb al gegoogled, maar dat helpt totaal niet :(

Hoe kan het nou dat hij de ene keer wel goed opstart (dan heb ik wel problemen met IE) en dat ik de andere keer een foutmelding krijg.

Groeten,

Sjaak

Haxdoor Virus

Als ik dit lees:
http://rrwolf.web-log.nl/rrwolf/2006/03/stop_0x0000008e.html
Zal het je hele windows vergaren.

Ik zou snel goede virusscanners inschakelen en deze proberen te verwijderen.
smitfraudfix helpt ook wel eens.

Mocht je pc zo erg aan toe zijn, dan zoals in het bericht stond.
Nieuwe schijf aanmaken via dos of iets dergelijks en daarnaast windows installeren.
Bestanden van die ene harde schijf overhevelen en het geheel branden en alles wissen.
Nieuwe installatie...
Backup CD eventueel of Recovery CD.

Dat maak ik op uit alles wat ik vindt over dit bericht.

Danny

Er staat Norton 2007 op en die draaid 1x in de week een volledige scan.
Niks gevonden.

uhmz. Ik weet niet hoe het met oudere versies is. Heeft hij dan nog wel de geupdate 2008 database met alle virusdefenitites? Update defenitiebestand gedaan?

Het is knap lastig, deze treath. Ik ga hier een bericht over sturen naar microsoft. Kijken wat hun ervan zeggen.

aanpassing bericht:

Heb even gekeken op de website om contact op te nemen erover. Maar ze wijzen je alle kanten op, behalve een rechtstreeks emailadres.
Ik heb wel wat anders gevonden, ze hebben een chat, maar alleen als je windows vista hebt, want daar is de website op gebaseerd.

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/windowsvistaservice/

Probeer het dus hier eens, je kan gewoon met een medewerker chatten over je probleem, tijden zijn: alle werkdagen 8.30 tot 17.00 uur.
Dus niet in het weekend. Hoop dat je hiermee geholpen word.

Laatst bewerkt:
Ja norton update af en toe vanzelf.

Op de site van microsoft had ik iets gelezen dat het een hardware fout was en dat het aan mijn geheugen kon liggen, maar naar mijn weten is daar niks mis mee.

Soms is dit een geheugenprobleem... [als je meerdere geheugen modules hebt trek ze er dan één voor één uit en vervang ze dan onderling totdat de fout wegblijft]
Het kan ook de "Rustock Rootkit zijn" [soort virus] dat zich heel leuk weet te verstoppen.., dus scan op virussen of gebruik een removal tool bijv. van Symantec]
In 2003 bleek op dit forum dat het uiteindelijk aan een losliggende koeler van de cpu lag....[?!] , even checken......

Laatst bewerkt:
heb nooit aan de binnenkant gezeten en ik neem aan dat die niet zomaal lost springen.

Lijkt mij ook niet nee. Kan wel een keer een stoot hebben gehad, misschien weet je dat zelf niet eens haha. Dan kan ie wel losgesprongen zijn. Maar goed.
Misschien tijdens vervoeren. Heb het ook 1 keer gehad, okey 10 jaar terug op de brommer haha. Weet het goed gemaakt dan. Ik ga even een kwartier kijken voor je. Heb wel aardig wat gezien, maar niks gevonden.

Lijkt mij ook niet nee. Kan wel een keer een stoot hebben gehad, misschien weet je dat zelf niet eens haha. Dan kan ie wel losgesprongen zijn. Maar goed.
Misschien tijdens vervoeren. Heb het ook 1 keer gehad, okey 10 jaar terug op de brommer haha. Weet het goed gemaakt dan. Ik ga even een kwartier kijken voor je. Heb wel aardig wat gezien, maar niks gevonden.

Ik moet je teleurstellen hij staat al 2 jaar op dezelfde plek en hij heeft geen corigeerende tikken gehad :D
Bedankt voor je tijd !

Ik krijg steeds de volgende foutmelding:

*** STOP 0x0000008E ( 0xC0000005, 0x805448EC, 0xF55F88D8, 0x00000000)

De ene keer start mijn pc goed op en de andere keer krijg ik eerst 5x deze fout melding voordat hij opstart.

In het besturingssysteem zelf heb ik steeds problemen met InternetExplorer die vastloopt.

- Ja ik heb al gegoogled, maar dat helpt totaal niet :(

Hoe kan het nou dat hij de ene keer wel goed opstart (dan heb ik wel problemen met IE) en dat ik de andere keer een foutmelding krijg.

Groeten,

Sjaak

0xC0000005 is een toepassingsfout van internet explorer.
0x805448EC geen idee. Niet te vinden.
0x00000000 verwijst naar het geheugen.

0x0000008E is een mooie zoektocht door google. Zonder stop etc.
Heb daarbij hetzelfde probleem gevonden en daarbij vallen een hoop dingen af zie ik, deze heeft dan alleen windows xp, maar het gaat niet alleen om de software. Eerder om de hardware geloof ik:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1154875

En op de microsoft website:
http://support.microsoft.com/search...0000008E&spid=global&catalog=LCID=1043&res=20

Met name deze, alleen is deze van windows XP:
http://support.microsoft.com/kb/903251/nl

Laatst bewerkt:
1e opstart -> krijg er een nieuwe foutmelding bij, namelijk: 0x000000c5
2e x opstarten -> nog een andere melding: 0x00000035

Het zal wel een virus zijn..
Mn pc is hopeloos verloren.

Laatst bewerkt:
Sjaak, je moet jezelf rustig houden. Ik weet dat het lastig is al die berichten etc.
Maar voor ALLES, en ik bedoel ook echt alles, is een oplossing te vinden. Niks gebeurd zomaar.
We komen er samen uit, dat weet ik zeker.
Blue Screen Of Death is nooit iets goeds natuurlijk. Je krijgt het bijna altijd als het iets met het geheugen te maken heeft. Dat lijkt mij ook dus. Het kan ook zijn dat hij zoveel geheugen vraagt dat hij een geheugendump gaat aanvragen en dan als hij geen geheugen meer kan geven dat je dan dat probleem krijgt. Waarschijnlijk toch een virus.

Laten we proberen meer geheugen aan te maken zodat je toch alles kan oplossen.
Dit zet je daarna weer terug, of je laat het staan. Geen van 2 is schadelijk.

Als je een grote hardeschijf hebt werkt het prima.
We gaan virtueel geheugen aanmaken, dit is niet schadelijk.

windows vista:
Ga naar configuratiescherm
Klik op System and Maintenance.
Klik op System
Klik tab Advanced aan.
Klik Virtual Memory aan.
Klik Change.
Haal het vinkje weg bij Automatically manage paging file size for all drives
Klik op je C schijf en typ in het eerstje vakje links: 1024
en in het tweede vakje recht: 1024

Heb je meerdere schijven staan die best wat ruimte kunnen missen, namelijk 1 Gig.
Verander dat ook dan naar 1024 (1GIG). Zet in allebei de vakjes hetzelfde.

Nu heb je meer geheugen vrij, als je je pc opnieuw gestart hebt en kan je wat rustiger alles bekijken zonder dat je pc gaat vastlopen.
Laat even wat virusscanners rondgaan. Verwijder de eerste en herstart als je de 2de gaat gebruiken. AVG bijvoorbeeld. gratis.
Hetzelfde voor spyware scanners zoals spyhunter.

Bedankt voor je reactie, maar het gaat over een pc met windows XP.

Ik heb de binnenkant gestofzuigd, want die zat wel aardig vol met stof:eek:
Toen wou hij weer opstarten, dus ik meteen norton erbij gehaald.
Norton Antivirus -> Geupdate tot de laatste versie + volledige scan laten runnen.

Norton vond niks, dus het zal waarschijnlijk toch geen virus zijn.

Tot nu toe krijg ik geen blauw scherm, maar dat was de andere keren ook zo.
Ik wacht nog een paar dagen af, als het terugkomt laat ik van mij weten.

Sjaak

Zou even de geheugens er uit halen en de contacten even reinigen.

Heb maar 1 geheugen module.
Maar ik zal hem eruithalen als hij weer raar doet bedankt.

Nou, qua stof etc heb je al wat aangepakt.
Ik verwacht het probleem niet meer als je nadat je de pc hebt gecleaned hij het ineens weer normaal doet.

Maar goed, we horen nog van je!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan