STOP: c0000021a {Fatal System Error}

Status
Niet open voor verdere reacties.

kivdw

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Beste iedereen,

Ik heb een computer met windows 2000 waar ik sinds kort het geheugen heb vervangen door twee van 256MB. Er ging heel wat mis, en na heel wat uit te proberen krijg ik nu uiteindelijk een blauw scherm met de volgende foutmelding:

STOP: c0000021a {Fatal System Error}

(..) with a status of 0xc000003a (0x00000000 0x00000000)

Wat kan ik hieraan doen? Ik kan al niet meer via safe mode opstarten.

Is er anders ook een mogelijkheid om windows opnieuw te installeren, maar dat al mijn gegevens (liefst ook programma's) blijven bestaan?

Alvast bedankt,

Kaj-Ivar

Je pc heeft niet gewerkt met het nieuwe geheugen of wel?
Probeer eens terug met het oude geheugen en kijk wat de pc dan doet?

Hij deed het wel maar de drivers voor de video kaart deden het niet meer. Toen ik die opnieuw probeerde te installeren liep de hele computer vast. Toen begon de ellende...

Groetjes,

Kaj-Ivar

Doe die videokaart eens uit je pc en start dan eens op.
Doe die terug erin en dan opstarten, zie wat er nu gebeurt.
Heb je soms je kaart los gemaakt of geraakt met het plaatsen van het geheugen?

Nee, maar dit helpt niets...

Als ik de videokaart eruit haal en dan opstart, krijg ik niets te zien op het scherm (logisch...) en alleen maar wat gebiep.

Volgens mij is de enige oplossing windows opnieuw te installeren. Weet je misschien hoe dat kan maar zonder gegevens verlies?

Groetjes,

Kaj-Ivar

Doe een herstel van windows.
Steek de cd erin en start op en nadien krijg je een keuze: installeren of repareren.
Klik dan op R en dan verder.

Ja maar dan krijg ik de keuze tussen C (recovery console) en R (emergency repair process). Als ik emergency repair process kies, moet ik een of andere emergency repair disk hebben. Die heb ik niet. Kun je die niet ergens downloaden?
En wat is die 'Recovery Console'?

Groetjes,

Kaj-Ivar

Probeer met C
Er zal anders geen oplossing zijn.

Wat moet ik dan doen in C? Ik krijg dan een soort DOS scherm te zien.

Hoi,

Win2000 al eens in "safe mode" gestart ?
Dit lijkt me een juiste keuze aangezien er dan standaard drivers geladen worden voor de grafische kaart. (Dus als die drivers die je nu hebt een probleem vormen kan je in "safe mode" de boel weer rechtzetten met de juiste grafische drivers)

Groetjes,
PaulP.

In safe-mode heb ik het ook al geprobeert... Ik denk dat het echt hopeloos is: alles proberen te back-upen en dan windows opnieuw installeren
Groetjes,

Kaj-ivar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan