STOP fout code

• Onderwerp starter Onderwerp starter soege
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

soege

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
hoi,

ik krijg bij sommige spellen STOP foutcodes, onder het spelen hoor je de computer een klik geven en dan krijg ik blauw beeld met witte letters(BSOD Black screen of death of zo iets), ik heb al even op internet gekeken waar het aan kan liggen maar kwam er niet uit.

Ik heb windows er op nieuw op(mijn vader voor me gedaan) maar tijdens de windows installatie kregen we ook al een blauw scherm met witte letters, de computer starte toen vanzelf weer opnieuw op en later hadden we weer windows er proberen op te zetten.

Maar bij sommige spellen krijg ik telkens dat blauwe beeld ervoor en kan ik dan weer mijn computer opnieuw op starten,

Op internet heb ik gelezen dat we de STOP fout code op moesten schrijven en googlen, maar ik kom er niet uit

mijn STOP code= 0X0000008E

hoe moet ik nu verder om dit probleem op te lossen?

BTW: mijn zus had deze pc eerst en die had perongelijk de drivers van de videokaart of zo geuninstalled, nu hebben we weer de nieuwste drivers maar ik weet niet of ze er nog meer iets afgehaald heeft wat niet moest en dat dan het probleem veroorzaakt

EDIT: ik weet niet of dit in de goeie sectie is geplaatst, maar als het niet zo is verplaatst hem maar

Alvast bedankt, soege

Laatst bewerkt:
zeker weten dat je goed gezocht hebt ?

de eerste van Google

nadat ik dit had ingevoert :
STOP 0x0000008e

volges mij ben je besmet met een virus volges microsoft :confused:
vraag ik me nu af hoe komt iedaar terwijl er schone windows opgezet is .. kan zijn
A: internet ingeplugt gelaten tijdens installatie
B: herinstallatie + formatteren hardeschijf niet goed gegaan.. mogelijk snel format gedaan
1x nooit voldoende kan altijd iets overslaan
C: ander oorzaak .. dat moeten we achter zien te komen door de bestanden op te zoeken die microsoft zegt
die te maken hebben met de Virus
in afwachting van het laatste :thumb: succes alvast

We hebben hem eerst langzaam geformateerd, het formatteren was al klaar en zou windows installeren en tijdens de installatie gaf hij het blauwe scherm,

daarna hebben we snel geformatteerd omdat hij met langzaam formatteren al klaar was bij de vorige keer en toen deed de installatie het goed

Ik had de computer alvast even gescant toen we de virus scanner erop hadden gezet en zou hem defragmenteren met ultimatedefrag en toen gaf hij ook al meteen een blauw scherm. Later kreeg ik het met spelletjes, behalve 1 spelletje die kan ik gewoon nog spelen, bij de rest krijg je blauw beeld.

maar die site die u mij gaf, wat world er mee bedoeld? er staat niet in hoe je het opkunt lossen alleen dat je die meldingen krijgt, en die codes zeggen me ook niet zoveel

en of we de internet stekker erin hebben gelaten tijdens de installatie durf ik zo niet te zeggen

Laatst bewerkt:
er staat toch echt een oplossing op de site :D
zie bijlage

om even wat hardware fouten uit te sluiten
even de zijkap van de pc losmaken niet verwijderen!.
tijdens spel spelen krijg je (blue screen of death)
foutmelding in het blauw met witte letters etc.
zet de pc uit en controleer of het nergens te warm word nu wel de losgemaakte zijkap weghalen
met name Videokaart koelblok voelen voeding en of met je hand voelen als je ongeveer 4 / 5 centimeter boven het moederbord houdt
is het merkbaar warm of denk je : ik kan een pan met aardappels in de computer koken

het lijkt een probleem te zijn met de videokaart of hardeschijf zeker weten doe ik het niet

Je gaf ook aan dat je een soort van "klik" hoorde uit de computer hoor je die "klik" elke keer voordat je een blauw scherm krijgt ?
zo ja .. dan zou ik me meer zorgen gaan maken om de hardeschijf

Bijlagen

• oplossing op site.jpg
    oplossing op site.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 59
Ik heb even wat spelletjes gespeeld, en wat downloads aangezet maar hij word niet te heet, hij blijft onder de 40 graden en bij speedfan zie je ook alleen maar blauwe pijltjes naar beneden staan

maar mijn zus die had de computer eerst, maar die zegt dat die geen problemen had, maar dan vind ik het nog wel vreemd dat we tijdens de windows installatie(ik wou graag er een schone windows op voordat ik de computer kreeg) die BSOD er ook voor kregen, terwijl mijn zus er geen last van had

en ik had mijn vader even gevraagd of we die internet stekker er ook in hadden bij de installatie, hij zei van wel, maar wat voor probleem kan dat zorgen dan, ...een virus?

mijn virus scanner die heeft nog niets gevonden, ik heb soms wel wat last van zomaar in eens popups.

EDIT: zonet kreeg ik een melding van dat er een virus was gevonden, die heeft hij weggehaald en moest de computer opnieuw opstarten en heb hem daarna meteen aan het virusscannen gezet, maar die kon niets meer vinden

BTW: ik heb mijn logboeken eens na gekeken maar daar staan best veel fouten in, zoals bijv: dat er een paar ip adressen niet toelaat, en systeem fouten, webbrowser fouten, windows crashes en veel fouten in de bron NetBT.

ik heb al verschillende programmatjes gedraaid maar die halen wat fouten er uit, maar dat helpt niets

Laatst bewerkt:
ik heb trouwens windows er weer op hij had eerst nog wel last van dat hij tijdens de installatie opnieuw op ging starten(zomaar in eens)

en toen hebben we de oude partietie verwijderd en een nieuwe aangemaakt en toen weer windows er op nieuw opgezet, en nu staat het er op maar nog geen tijd gehad om er verder mee bezig te gaan

we hebben de stekkertje van de computer ook even losgehaald en weer er op, want mijn vader had hem eerst schoongemaakt van binnen. en misschien kon er een stekkertje zijn dat misschien dat probleem telkens veroorzaakte, maark on geen losse stekkers vinden

Wat er gebeurt tijdens installatie van windows waarbij je de internet stekker erin laat,
heb je natuurlijk nu al zelf ondervonden:)

1 kans dat windows via internet updates installeerd .. zonder anti virus
kan mogelijk virus mee worden gedownloaded
2 in dit geval denk ik dat er spyware is mee gekomen
3 het gaat zich meestal nestellen in de system restore files van windows,
dat is je systeemherstel bestand
4 daarom is het ook wel handig als je eens in de zoveel tijd als je systeem herstel gebruikt een nieuw punt aan te maken nadat je de oudere eerst verwijderd hebt.

en ja het kan inderdaad voorkomen dat windows vanzelf opnieuw opstart .. meestal word dat vanzelf aan gegeven en soms niet .. als het komt waarbij je in een fractie van een paar honderdste een blauw scherm ziet dan kun je donder op zeggen dat het komt door die fout :)

persoonlijk haal ik alle stekkers uit de pc zodra ik hem opnieuw moet installeren op muis toetsenbord stroom en videostekker na :) dan weet ik zeker dat ik een kale windows heb,
en mijn eigen drivers kan gebruiken die ik heb voor de producten die ik wil aan sluiten,
mijn ervaring daarmee is minder problemen dan de standaard windows WDM drivers die oud en versleten zijn :P

Laatst bewerkt:
Heb hem er weer opnieuw zoals ik al zei.

mijn virusscanner van ziggo had er even geen zin in, hij zei dat we geen licenties over hadden op die key(kan max. zoveel keer geinstalleerd worden per key of zo)

nu heb ik avast er op.

nog wat spul updaten en dan hoop ik geen last meer van die meldingen te krijgen :)

nog bedankt voor je hulp

EDIT: met een spelletje waar hij eerst ook problemen gaf die BSOD, die krijg ik bij het spel weer, maar ik denk dat het aan het spelletje of zo ligt, want als ik een ''save game'' van internet afhaal, dan pas krijg ik die melding weer

en vanochtend computer opgestart, hij was nog niet klaar met opstarten en toen starte hij ineens zomaar opnieuw op}

voor de rest nog geen problemen gevonden

Laatst bewerkt:
ik denk dat je dan maar geen "save games" van internet moet gaan halen schijnlijk is daar iets mee gedaan of het spel gontroleerd op tijd van de save game.. dat wil ook weleens gebeuren en dan loopt het ook inde soep ..
blijf het wel vreemd vinden dat hij met opstarten zomaar ineens opnieuw opstart :confused:

ja, toen we windows voor de 2x erop nieuw op wou zetten had mijn vader zo'n resque disk waar je dan allerlei programmas kon draaien om je computer na te kijken, hij zei dat de hardeschijf goed was,

en ik had vandaag starry night 6 pro geinstalleerd, en als ik hem opstart dan krijg ik weer die BSOD er voor, maar er staat nu een andere text.

ik heb het zelfde programma op de andere computer ook eens geinstalleerd en daar gaf hij alleen een foutmelding

blijkbaar is het nog niet weg

zou misschien een schijfcontrole helpen? of iets anders?

denk dat schijfcontrole niet veel helpt als je al geconstateerd hebt dat de hardeschijf goed functioneert.

weet niet of je vader bekend is met memtest86
dit progje scant je geheugen op fouten .. als je dit programma runt is wel zo:
hoe langer hij test hoe beter de resultaat.

klik

verder kun je kijken of de pc sterk genoeg is aan jou eisen van al je spellen.
het zou ook de videokaart kunnen zijn die kapot aan het gaan is of aan ouderdom slijtage verkeerd.

ik heb in verleden 1 keer meergemaakt dat een kaart aan ouderdom overleed,
na 8 jaar trouwe dienst kreeg ik op een mooie dag rare misvormde onleesbare beelden van een 3d spel.
ik dacht hij was te warm, pc tjd uit gehad daarna weer aan, helaas
niet geholpen ik starte een spel kreeg zwart beeld, bsod en gelijk pc uit gezet
toen wist ik ook .. die kaart werd te oud :P
maar denk niet dat het bij jullie ook zo is daarvoor kun je een videokaart stress-test downloaden :)

hier een site over overclocken en een stress-test voor je videokaart
ik denk niet dat hij overclocked is, jou pc, maar hij heeft wel de symptomen.

klik

we hadden een programma gedownload om je videokaart te testen, en toen hebben we speedfan ook laten draaien, maar daar bleek dat hij maar 2 tempraturen aan gaf: 1 van cpu en moederbord, en hij zegt dat de batterij van de computer leeg is(0,02v) maar we hebben 2 batterijen gemeten en die zaten beiden op 3v+

en toen hadden we everest gedraaid en daar in de logs stond dat hij fouten/error had met het schrijven(iets met de hardeschijf) maar denk dat de hardeschijf het nu een beetje opgeeft.

vorige week gaf speedfan nog wel 3 tempraturen aan, maar nu geeft hij de fitness en die andere dingen ook niet meer aan

en met het videokaart testen duurde maar 3 minuten, die gaf een waarde aan van 37 en op zo'n site stond dat het tussen de 39-43 in moet zijn, wat dat precies inhoud weet ik niet

maar zal eens zien dat we de garantiepapieren nog kunnen vinden van de hardeschijf, en dan laten we er een nieuwe harde schijf in zetten.

maar dan vind ik het nog wel vreemd dat hij met test programma vorige week zei dat de hardeschijf nog goed was, en dat hij toen ook nog 3 tempraturen aangaf in speedfan en fitness enzv.

Laatst bewerkt:
dat er hardware stuk kan gaan is altijd zo, vooral op de momenten dat je het niet kan hebben of niet kan financieren.
hetzelfde is als dit :
in duitsland kun je, je hele lijf laten testen en screnen en weet ik het allemaal voor € 4.000 euro
op dat moment is er niets aan de hand kern gezond en kan nog wel 50 jaar mee gaan
trap daar niet in!!
1 je stapt in een auto en je krijgt een ongeluk
2 een dag later bezwijk je aan een hartaanval
3 een dag later krijg je een ernstige ziekte

conclusie .. niks aan toeval over laten geniet ! maar dat wil niet zeggen dat alles niet kapot kan gaan

dat speedfan niet alle tempraturen ziet kan voorkomen
bij mij ziet ie ook niet alles
en als ik pc wizard gebruik van CPUID
dan krijg ik alles te zien met correcte waardes
in mijn bios krijg ik ook verkeerde waardes denk ik.. maar in elk geval
t klopt niet altijd ..
die punten kunnen ook lager zitten omdat je niet de beste computer heb dat hun wel gebruiken ? bij vista heb ik 5,6 van classificatie volges mij is 5,9 het hoogst
maar ik haal het ook niet omdat ik een te langzame videokaart in heb zitten
bij 3d mark haal ik een gemiddelde van 4 duizend 1 honderd .. nogwattes vind ik hoog zat
een ander komt op de 5.000 .. zou niet weten waarom dat nou weer beter moet zijn alleen omdat het sneller is en beter presteerd ?
ik vertrouw mijn eigen beestje nog wel op dat ie alles kan slikken zonder upgrades :P
waardes zeggen niet veel ;)

ik ga trouwens geen nieuwe spul kopen voor mijn oude computer, heb een computer op internet gezien die ik zometeen op ga halen,

dit stond er bij"

Medion MD 8808 desktop pc met windows 7
+ 19”TFT monitor
pentium intel dualcore processor 3Ghz.
geheugen 3GB.
harde schijf 250GB. (ingedeeld in 3 schijfen, 1 voor gewoon waarop je alles kan installeren, 1 voor backup en 1 voor de recovery cd)
TV kaart.
alle denkbare aansluitingen zowel aan voorzijde als achterzijde.
DVD lezer+DVD brander.
het is een volledig schone pc met windows 7.
19" TFT monitor.
incl.boekje en DVD`s .
klaar voor gebruik.

't enigste minpuntje was: er zit maar een 128mb videokaart in, ik denk dat ik die ga vervangen door een 1gb videokaart

maar heb hem dan nog spotgoedkoop gekregen, ik heb hem met toetsenbord, muis en beeldd mee gekregen, hij koste nieuw rond de 1300 euro in totaal met alles erop en der aan zei die man en hij heeft nog 2gb geheugen erbij de gedaan, hij had het laten zien in het krantje en heb hem voor 375 mee gekregen, en dan nog een nieuwe videokaart er in

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan