stop fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
Goed daar gaan we weer...................


Heb al meerdere keren win2000 geinstalleerd op een pIII een pII 233 en nu probeer ik het op een amd k6.

Alles lijkt goed te gaan opp een gegeven moment herstart ie krijg je dat windows logo met dat blauwe balk je wat steeds verder loopt en dan in eens

BLAUW SCHERM STOP FOUT........

stop: c000007b {ongeldig beeld}
De toepassing of DLL-bestand \??\D:\WINNT\system32\sfcfiles.DLL is geen geldige windows kopie.........


moet ik daar nu mee?

er staat iets over caching en shadowing uitschakelen

ik aan de slag.........


CPU internal caching disabled
external caching disabled

video bios shadow disabled

(veilige modus werkt ook niet)


Nu jullie weer................. :)

BvD
 
Laatst bewerkt:
ja die taal versie, maar dat is het niet cd ook niet beschadigd...........een virus de boel is geformateerd mer dan 1x............


ik weet niet.......

nou giga senioren........... :)
 
Dit krijg je als antwoord bij microsoft.

SYMPTOMS
When you try to install Windows 2000, you may receive the following error message on a blue screen:

Stop C000007b, bad image. the application or dll /??/C:/winnt/system32/sfcfiles.dll is not a valid windows image. Please check this against your installation diskette.
You may also receive this error message when you try to repair a Windows 2000 installation.
CAUSE
This issue may occur if your CD-ROM is failing or is not supported.
RESOLUTION
To resolve this issue:
Make sure that your Windows 2000 CD-ROM is clean and is not scratched.
If you have more than one CD-ROM drive, run Windows 2000 Setup from the other drive.
If these steps do not resolve the issue, you may have to replace your CD-ROM drive.


Groetjes Erik Rothuis
 
dank je Erik, ik ga de cd rom drive maar is verwisselen............



tussenstand.................het lijkt te werken............

Top Erik, Hoe zocht je naar die oplossing? gewoon via google?

Nog even een aanvulling: het vreemde is wel dat ik de kennis, van wie die pc is, eerst xp had geinstalleer maar dit beviel niet en ze wil liever 2000. Dat werkte dus wel........

Iemand een id waarom?
 
Laatst bewerkt:
Gewoon in de engelse versie van meest gestelde vragen, bij suport.microsoft.com gekeken.

Het kan zijn dat de cdrom van 2000 te erg beschadigd is voor de snelheid waarmee hij met de vorige cdrom drive werd gelezen. Ook kan het zijn dat de vorig cdrom drive niet meer helemaal zuiver meer leest.

Groetjes Erik Rothuis
 
De installatie is nu helemaal gelukt......

Heb het nu met een snellere cd rom speler gedaan, en ga die andere speler nog is schoonmaken.........

bedankt !

Groet
Harmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan