STOP foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

RdR

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2002
Berichten
75
Ik krijg telkens vervelende foutmeldingen op de bekende blauwe schermen.

"Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen"

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ik krijg 2 verschillende foutmeldingen:

Foutmelding 1:
Stop 0x0000000D1 (0x00000000, 0x00000002, 0x00000000, 0xAE948E7B)
tcpip.sys - address AE945000, Datestamp 41107ecf


Foutmelding 2:
Stop: 0x0000000A (0x00000004, 0x00000002, 0x00000000, 0x80522c04)

Bij de tweede foutmelding wordt geen driver genoemd.

Ik heb al gezocht in de knowledge base van Microsoft, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Ik heb het geheugen gecontroleerd met memtest. Hierbij zijn geen fouten gevonden.

Wat betreft de tcpip.sys foutmelding heb ik de volgende stappen ondernomen:
1. Ik heb via apparaatbeheer het stuurprogramma voor tcp/ip-protocol opnieuw geinstalleerd.
2. Ik heb het Internet-protocol (TCP/IP) opnieuw ingesteld (http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=299357).

Verder heb ik mijn videkaart en netwerkadapter opnieuw geinstalleerd. Een schone installatie van Windows heeft het probleem ook niet kunnen verhelpen. Aan de temperatuur in de kast kan het niet liggen.

Mijn systeem:
Moederbord: Asus P5P800
Processor: Intel P4 3.00GHZ
Werkgeheugen: 1536Mb
Videokaart: Ati Radeon 9250

Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Heb je recentelijk nieuwe hardware toegevoegt?
Met name een nieuwe grafische kaart misschien?
 
Nee, geen harware toegevoeg of vervangen. Inmiddels is er wel een derde foutmelding bijgekomen:
Stop 0x0000000D1 (0x00000020, 0x00000002, 0x00000000, 0xBADB78CD)

YK51X86.sys - Address BADB78CD base at BADAD000, Datestamp 40d04eec.

Ik heb deze melding al eerder gehad. Dit is de driver van mijn ethernetkaart. Die heb ik recentelijk al ge-update. Ik probeer het nu wel weer met een oudere versie van deze driver.
 
Ik heb nog even via systeembeheer logboek bekeken. Hier staat meerdere malen dezelfde foutmelding (Gebeurtenis 4226):
"TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP"
 
Als je nu die netwerkkaart eens uitschakelt (het is een onboard neem ik aan), blijft het probleem dan komen?
 
Is inderdaad een on-board netwerkkaart. Ik heb op dit moment mijn internetverbinding nodig, maar zal de pc vannacht aan laten staan en de netwerkkaart uitschakelen.
 
Volgens mij heb ik de oorzaak gevonden: de videokaart drivers. Ik heb ze opnieuw geinstalleerd, en tot nu toe al 1,5 dag geen blauw scherm meer gezien.

Bedankt voor de hulp.
 
Ik was iets te voorbarig. Twee dagen zonder crashes, maar ze zijn helaas weer terug. :confused:
 
Dan zou ik het toch een beetje in de falende hardware gaan zoeken.
Probeer zoveel mogelijk apparaten uit de pc te halen, cd-rom stations en PCI-kaarten.
Als je zeker weet dat de pc geen fouten meer vertoont, de hardware er weer één voor één inzetten.
Vergeet niet de netwerkkaart in de bios uit te zetten.
Kan een langdurige kwestie worden maar alleen op deze manier kom je erachter waar zich de storing bevind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan