stopfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Hi helpers,

Zo nu en dan krijg ik een zgn 'stopfout': blauw scherm dat zegt dat er mogelijk iets niet goed is met mijn hardware of software. Ik moet dan de computer uitzetten en opnieuw opstarten. Ik heb het idee dat het alleen gebeurt als ik vanuit shareaza een groot bestand (>400 MB) wil 'voorvertonen'. Ik gebruik XP Home, heb een HP computer (nog geen jaar oud). Iemand enig idee wat deze fout veroorzaakt en wat ik eraan kan doen?

Greetz,
Joep

joepheldoorn zei:
Hi helpers,

Zo nu en dan krijg ik een zgn 'stopfout': blauw scherm dat zegt dat er mogelijk iets niet goed is met mijn hardware of software. Ik moet dan de computer uitzetten en opnieuw opstarten. Ik heb het idee dat het alleen gebeurt als ik vanuit shareaza een groot bestand (>400 MB) wil 'voorvertonen'. Ik gebruik XP Home, heb een HP computer (nog geen jaar oud). Iemand enig idee wat deze fout veroorzaakt en wat ik eraan kan doen?

Greetz,
Joep
stopcode?

Hi Jheroen,

Geen idee, maar de melding begon met: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL (0xA). heb je daar wat aan?
Gr
Joep

Thanks, maarre.......ik kom niet veel verder dan dat het van alles en nog wat kan zijn....volgens mij heeft het zeker iets met shareaza te maken....wellicht iets met een stuurprogje voor de videokaart (hoe weet ik of ik over de nieuwste drivers beschik??) of iets met het geheugen......
Grtz,
Joep

Laatst bewerkt:
Is recent al meer aan de orde geweest.

Ook ik had dit probleem drie weken terug, toen het zo warm was.

Ook deze week, indien ik meerder progs draaide.

Dit is een warmteprobleem.

Meer progjes draaien: warmte stijgt van je cpu -> uitvallen.

De melding hardware of software is niet van toepassing, omdat ik niks heb gewijzigd, nog toegevoegd.

Dus de melding zal zich niet meer voordoen als de temperatuur zakt.

:cool:

Hoeft geen warmte probleem te zijn kan ook door het installeren van nieuwe drivers van.hardware, dus kijk wel even of je niet wat nieuws hebt geinstalleerd,

Hi helpers,

Nee, ik heb niets geinstalleerd......heb ook aan de warmte gedacht, maar Everest geeft een temp van ongeveer 37 graden aan....maar goed, we wachten maar af of het probleem zich niet meer voordoet als het kouder wordt......

Greetz,
Joep.

temp van 37 is een momentopname hoe heet was het toen het probleem pptrad. Met de temperatuur de laatste weken ligt dit toch wel het meest voor de hand.

Vermoedelijk de combo processor en ram die te hard moesten zweten.

ok, dan ga ik er voorlopig maar vanuit dat het de temperatuur is geweest en sluit ik dit topic maar. Iedereen bedankt!
Greetz,
Joep

Dat vermoed ik ook, maar ik zou voor de zekerheid toch even een tijdje de temps in de gaten houden.

suc6

Bedoel je de temperatuur of de tijdelijke bestanden? Ik neem aan de temperatuur? gr joep

ik bedoel idd daarmee de temperatuur ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan