• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stoplicht cellen tbv deadline (excel) VBA?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydko

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2013
Hallo allemaal,

Voor mijn werk ben ik bezig een onderhouds matrix te maken.

uiteraad werk in in deze matrix met deadline's.

Ik zou graag het volgende willen toepassen in deze matrix.

Voor het gemak noem ik het een stoplicht cel.

Stel je voor :

Vandaag is het 24-10-2014, mijn deadline ligt op 31-10-2014.

dit betekent dat mijn deadline over 7 dagen plaats vindt. (range 7 dagen)

nu wil ik dat mijn cellen per datum groen kleuren als ik bijvoorbeeld nog 7 dagen tijd heb.
nu wil ik dat mijn cellen per datum oranje kleuren als ik bijvoorbeeld nog 4 dagen tijd heb.
ik wil dat mijn cellen per datum rood kleuren als is nog 1 dag tijd heb.

zie voorbeel in excel sheet in bijlage. (wellicht duidelijker)

Ik hoop dat iemand van jullie mij hierbij kan helpen.

met vriendelijke groet,

danny

Bekijk bijlage Vraag stoplicht.xlsx

Eerlijk gezegt begrijp ik het niet helemaal.

Deze ''stoplicht cellen zullen zoals je aangegeven hebt in jouw excel sheet per regel worden toegepast.

ik moet per regel kunnen aangeven vanaf welke dag de regel groen =, oranje word, of rood is.

mischien wil je nog wat extra uitleg geven bij wat je gedaan hebt ?

in iedergeval ontzettend bedankt voor je reactie en werk.

danny

Zie bijlage. Heb iets gedaan met voorwaardelijke opmaak. Wellicht voldoet het.

Bekijk bijlage 221261

Ik heb e.e.a. beetje verbouwd. Je kunt nu per taak de startdatum, lengte van de taak, tijd tot kritiek etc. ingeven.

In cel F14 staat automatisch de datum van vandaag (maar hier kan je natuurlijk elke willekeurige datum invullen), en in de cellen daaronder wordt per taak berekend hoeveel de datum afwijkt van de deadline. Op basis van deze waarde wordt er een voorwaardelijke opmaak toegepast. Ook de kleur van het lettertype verandert mee, zodat de berekende getallen "verborgen" blijven.

Als je bijvoorbeeld op cel F11 gaat staan en op de knop voorwaardelijke opmaak drukt, zie je daarna het menu "regels beheren". Hier kun je eens kijken hoe de formules eruit zien, en op welk bereik elke formule van toepassing is.*

De dag van de deadline wordt rood. De kritieke fase oranje, en de start van de activiteit tot de kritieke fase groen.

Ga maar eens wat experimenteren met aantal dagen, deadlines, startdatums etc.

Bekijk bijlage Vraag stoplicht 3.xlsx

Helemaal goed!,

dit kan ik echt gebruiken om alles mooi inzichtelijk te maken.

nu ben ik wel echt benieuwd geworden betreft hoe je dit gedaan hebt.

moeilijk makkelijk ? kun je een korte uitleg geven ?

in iedergeval ontzettend bedankt!

danny

Ik heb e.e.a. beetje verbouwd. Je kunt nu per taak de startdatum, lengte van de taak, tijd tot kritiek etc. ingeven.

In cel F14 staat automatisch de datum van vandaag (maar hier kan je natuurlijk elke willekeurige datum invullen), en in de cellen daaronder wordt per taak berekend hoeveel de datum afwijkt van de deadline. Op basis van deze waarde wordt er een voorwaardelijke opmaak toegepast. Ook de kleur van het lettertype verandert mee, zodat de berekende getallen "verborgen" blijven.

Als je bijvoorbeeld op cel F11 gaat staan en op de knop voorwaardelijke opmaak drukt, zie je daarna het menu "regels beheren". Hier kun je eens kijken hoe de formules eruit zien, en op welk bereik elke formule van toepassing is.*

De dag van de deadline wordt rood. De kritieke fase oranje, en de start van de activiteit tot de kritieke fase groen.

Ga maar eens wat experimenteren met aantal dagen, deadlines, startdatums etc.

Bekijk bijlage 221289

Die uitleg staat toch gegeven in post 4? Hij is zelfs door jou gequoot hierboven.

ach, ja mijn vraag is overbodig,

ik ga eens even flink experimenteren hiermee!

ontzettend bedankt voor je hulp!

Ik zet hem op opgelost!

Groeten

Danny
Die uitleg staat toch gegeven in post 4? Hij is zelfs door jou gequoot hierboven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan