Stoplicht voor website downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bink1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Hallo,
Ik zoek een stoplicht voor op mijn website die je zelf op rood en groen kan zetten. Weet iemand waar ik deze kan downloaden? Alvast bedankt.

een stop licht plaatje via google beetje plaatje aan passen en hij zal dan automatische ver springen op groen orange red

Voor zelfbediening bijvoorbeeld:
  • Twee plaatjes maken *): met groen en met rood licht.
  • Plaatje met rood licht als background-image ergens neerzetten.
  • Bij een hover met css het andere plaatje laten komen.
  • Of: een javascriptje maken, waarbij de verandering bij een onclick gaat werken.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Heeft iemand ondertussen al een idee waar zo iets gevonden kan worden?

ben ook hierna op zoek voor een vereniging
het idee is dat mensen online kunnen zien of de faciliteit open is.

Het liefst iets van een appje dat op een windows 7 comp kan

Hoi Drit,
Alles heet tegenwoordig een app'je! ;)
Maar dit kan gewoon met wat javascript.
  • Standaard staat het stoplicht op rood (ergens is het rode stoplicht als img neergezet, met een id="stoplicht").
  • Eerst haal je de actuele datum en tijd op (Google op javascript get date and time).
  • Die gegevens zet je in een aantal variabelen: jaar, dag, maand, uur, enz.
  • Dan maak je een waslijstje van de openingstijden, en koppelt die aan de gegevens (bij vaste tijden i/d week zal je een aantal gegevens niet nodig hebben):
    Als nu maandag en uur > 14.00 en uur < 18.00, zet dan de src="..." van id="stoplicht" om naar het groene stoplicht.
    Als nu dinsdag en ...
    enz.​
Tenslotte kan je de functie die dit doet niet alleen laten werken bij opening van de pagina, maar zichzelf laten herhalen om de bv. 5 minuten.
Als iemand dan de pagina een hele tijd aan heeft staan en het is intussen te laat, ziet men het rode lampje.
Anders zou het groen blijven als het groen was op moment van openen van de pagina. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan