StopLicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarrellDD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Berichten
111
Beste Mensen,

Ik heb het programma Stoplicht gemaakt voor op scholen, voor het gebruik van werkhouding en stilte in de klas.

de website van het programma: http://www.darrelldruif.loomhost.com onder StopLicht zijn mijn Programma's te downloaden

Graag Server en USB editie uitproberen in de normale versie heb ik nog wat foutjes ontdekt die ik aan het oplossen ben.

USB Editie - slaat het configuratie bestand op waar het programmatje zelf staat
Server Editie - Slaat het configuratie bestand op bij je documenten -> Stoplicht -> Settings.ini

Het enige want mijn programma's nodig hebben is .Net Framework 2

Graag een reactie hoe je het vind, geef het een cijfer en meld eventuele foutjes Bedankt :D

MVG
DarrellDD
 
voor het gebruik van werkhouding en stilte in de klas
Maar hoe werkt het?
Kun je het misschien een iets betere omschrijving geven?
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk, Heb ook screens gemaakt.

Hoofdvenster: Main.png
Opties: Opties.png
Tray: Tray.png
Full Screen: Whole screen.png

Het lijkt op een stoplicht, als je dus in het hoofdvenster op de eerste button drukt krijg je rood. daaronder oranje en dan Groen.
Helemaal onder zie je Tekentjes. Het venstertje met het potloodje opent het configuratie scherm om achter de buttons een uitleg te schrijven, de buzzer aan te passen de Titels van de vensters aan te passen of om de instellingen te onthouden.
Het groene pijltje dat wijst naar links zet de geselecteerde kleur weer op normaal.
Het Speakertje speelt de buzzer af, Zet je speakers niet te hard :p
Het ronde + Opent een extra venster. als je bijvoorbeeld een extra klas hebt.
Als op deze geklikt is veranderd deze naar een ronde rode - heeft het omgekeerde effect
Het laatste icoontje is de modus wisselaar, hier krijg je een contextmenu met 3 modussen: Normaal, Tray en Vol Scherm.

De Tray modus blijft rechtsonder in je scherm staan, welk venster je ook opent en heeft een speciale functie, met het venster icoontje kan je hem doorzichtig maken tot 40% bij deze modus heb je geen uitleg achter de buttons.

Volscherm komt er wel uitleg achter de buttons. en heeft alle functies behalve doorzichtig.

Het doel van het programma is om rust ik de klas te hebben. Zelf zit ik nu in de 2e en als je dan wel eens over de gang loopt in een les, is het in een lokaal met brugklassers een herrie, Vandaar dat ik op dit idee gekomen ben en heb uitgewerkt.

Hope you like it :D

Groetjes,
DarrellDD
 
Mooi programmaatje en keurig uitgewerkt.
Toch twee opmerkingen:

1. Waarom niet gewoon op het bord schrijven: "Uitleg; klep houden" ?
2. Een stoplicht is per definitie rood, een verkeerslicht is in dit geval juist.
 
kan je niet bv instellen dat je om de 5 sec een andere kleur krijgt ?
 
Waarom niet gewoon op het bord schrijven: "Uitleg; klep houden" ?

Leuke opmerking, maar helaas had dit bij ons ongeveer de tegenovergestelde uitwerking... Maar doorgaans werkt het wel als een leraar (hard genoeg) vraagt om stilte, of in zijn handen klapt/hard fluit (en om stilte vraagt). Verder is het bij ons op school zo dat niet alle leraren een computer gebruiken, en als ze die al gebruiken, gebruiken ze die ook actief (bijv. powerpoint), en zal het programma toch ook niet echt heel handig zijn... Meestal zetten ze dan ook gewoon op de powerpoint wat ze van je verwachten.

Dan nog wat opmerkingen over het programma zelf:
Als je een (te) lange uitleg maakt en je zet het programma op full-screen, dan kan de uitleg van het beeld af lopen... Verder is het misschien een idee om de achtergrondkleur mee te laten veranderen met de kleur van het stoplicht.
Je hebt een leuk logo :thumb:
Het is (soms) vervelend dat je de tray niet ka verplaatsen. Soms heb je namelijk een knopje wat zich dan opeens onder de tray bevind. Dan moet je eerst de tray sluiten om hem daarna weer te openen...
Als je op een button hebt gedrukt, dan verandert de kleur, maar je ziet nog wel het blauwe randje waaraan je normaal ziet op welke button je hebt gedrukt. Dat ziet er een beetje raar uit soms.
Is het misschien een idee om het programma meerdere groottes te geven, zodat het ook geschikt wordt voor kleinere schermen? Of juist handiger op hele grote schermen (denk aan beamers)?
Het Opties-schermpje is wel top-most, maar kan je er niet beter een dialog van maken? Dan hoeft het ook niet meer top-most te zijn..
Ik heb nog 1 opmerking: Voor stoplicht 2 kan je geen uitleg ingeven. Misschien nog een idee voor later?

Verder heel mooi programma! :thumb: Ga vooral zo door!
MartinJM

Oh, nog 1 dingetje, het about-scherm verdwijnt op dit moment achter het opties scherm als je het erachter sleept, wat er raar uit ziet. Misschien dat je dat dan ook een dialog moet maken van het opties-scherm.
 
Laatst bewerkt:
Verder is het bij ons op school zo dat niet alle leraren een computer gebruiken, en als ze die al gebruiken, gebruiken ze die ook actief (bijv. powerpoint), en zal het programma toch ook niet echt heel handig zijn... Meestal zetten ze dan ook gewoon op de powerpoint wat ze van je verwachten.
Maar op de basisschool is dit niet het geval ;)

Voor de rest ben ik het eens met je post.
 
Het doel van het programma is om rust ik de klas te hebben. Zelf zit ik nu in de 2e en als je dan wel eens over de gang loopt in een les, is het in een lokaal met brugklassers een herrie, Vandaar dat ik op dit idee gekomen ben en heb uitgewerkt.

Hier ging het toch echt over brugklassers :p Maar je hebt wel gelijk, op de basisschool werkt het waarschijnlijk wel. Maar ik denk toch dat daar de kans op leraren met een computer op hun bureau wat kleiner is..

MartinJM

[edit]Mijn basisschool had dat niet in iedere klas. Maar ik weet niet of dat nu nog zo is... Ik edit het er hier bij omdat het niet over het programma zelf gaat... [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Een beetje moderne basisschool heeft toch een laptop, smartboard en een beamer? ;)
 
Hey!

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Op mijn basisschool en op m'n middelbaar hebben ze in bijna elk klas lokaal een computer en een beamer. Mijn Biologie docent gebruikt mijn programma :)

De Tips en de foutjes zal ik ga verbeteren! De laatste update 5/5 moet nog uitkomen en daar zal ik jullie tips in verwerken!

Oh, en Stoplicht is alleen de naam van het programma en in dit geval betekent het dus Stop met praten :D (behalve als hij op groen of oranje staat.)

Heel erg bedankt!
DarrellDD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan