Stoppen van automatisch restarten na updates op servers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Regnilgeb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2009
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een windows 2000 server als dc in een netwerk.
Daarnaast heb ik een sus server die updates verspreid over de diverse werstations en servers.
Ik wil ervoor zorgen dat de servers niet meer automatisch herstarten na installatie van de updates.

Inmiddels ben ik in de group en domain policy gaan grutten en kwam ik wel een aantal opties tegen, o.a. de optie om niet te herstarten als er een gebruiker is aangelogd. Maar dit is niet altijd het geval op een van deze 30 servers.
Ik kan de opstartprocedure wel uitstellen tot max. 30 minuten (ipv de gebruikelijke 5), maar ik wil het gewoon helemaal uitzetten.

Ik reboot mijn servers namelijk 1 keer in de 2 weken allemaal.

Wie kan mij helpen?

Bedankt alvast.
 
updates

Zal toch wel gaan met de optie:
Updates downloaden, maar ik bepaal wanneer de updates worden geïnstalleerd.

Succes.
 
.

Hoi Eric,

Bedankt voor je reactie.

Ik wil eigenlijk (misschien lui ;) ) niet alle servers aflopen om alle installaties van updates in gang te zetten en daarna nog eens alle servers af te lopen om een reboot te geven als dat nodig is.

Weet je een andere oplossing?

Groetjes.
 
Dat hoeft niet, dacht ik

Ik weet niet hoe jij ze reboot, maar als je het zo instelt, dan werkt nog steeds de optie van het installeren van de updates door middel van het afsluiten via "Start", zover ik weet.

Optie 1) Dan zou je ze dus eerst moeten afsluiten en nadien weer opstarten.

Optie 2) Ik zelf doe het met extern bureaublad, maar dan moet je ze dus wel stuk voor stuk aan het werk zetten en nadien kiezen voor opnieuw opstarten. Of kun je ook instellen dat hij dat doet indien nodig, zonder mijn tussenkomst.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan