• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stopwatch plus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bones112

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Hey allemaal,

Ik heb een tijdje zelf zitten knutselen met macros maar ik kom er niet uit.

Ik ben op zoek naar het volgende, ik heb een 20 tal verschilende taken en zou graag
met excel bijhouden hoe lang ik in totaal met alle taken bezig ben.

Ideaal zou dus zijn ik duw op de "a" (voor taak 1) en een metertje (hoeft niet zichtbaar te zijn) begint te lopen.
Wanneer ik nu op "b" duw dan komt de tijd die verstreken is tussen a en b in een rij te staan en stopt de meter voor a en start de meter voor b.
Wanneer ik nu op "c" duw dan komt de tijd die verstreken is tussen b en c in een rij te staan en stopt de meter voor b en start de meter voor c.
Wanneer ik nu weer op "a" duw dan komt de tijd die verstreken is tussen c en a in een rij te staan en stopt de meter voor c en start de meter voor a.
Die tijd komt vervolgens achter de eerder waargenomen tijd van a te staan.

Is dit mogelijk en zo ja zou iemand hier eens een aanzetje toe willen maken?

Alvast heel erg bedankt!

In bijgevoegd bestand zit een opzetje.
Op de 3e rij staan een aantal letters (A t/ m T).
Daarboven staan 0:00:00.

Zodra je op een letter klikt, verschijnt de verstreken tijd er pal onder.
Boven de letter verschijnt het totaal.
Klik je op een andere letter dan staat onder die letter de verstreken tijd.

Bijv.:

0:00:12
G
0:00:05
0:00:03
0:00:04

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

In bijgevoegd bestand zit een opzetje.
Op de 3e rij staan een aantal letters (A t/ m T).
Daarboven staan 0:00:00.

Zodra je op een letter klikt, verschijnt de verstreken tijd er pal onder.
Boven de letter verschijnt het totaal.
Klik je op een andere letter dan staat onder die letter de verstreken tijd.

Bijv.:

0:00:12
G
0:00:05
0:00:03
0:00:04

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wow super! Dit is al bijna hoe ik het zou willen hebben! Super, het enige is dat de tijd nu verschijnt onder en boven de letter waarop je het laatst klikt, ik zou graag hebben dat dit gebeurd bij de eerst aangeklikte letter. BV klik A, klik B, tijden verschijnen bij A...

Daarnaast zou je eens uit willen leggen hoe ik er nu meer of minder letters van maak? Ben echt een macro-noob:o

fff je vragen beantwoorden.

1. Kan je letters toevoegen en verwijderen?
De letters zijn formules in de cellen. De formule is
Code:
=Teken(64+Kolom())
Deze formules kan je zonder problemen doortrekken naar rechts of verwijderen.

2. De tijden staan boven de letters.
De tijden boven de letters zijn totalen van de tijden eronder.
Ik dacht dat het handig zou zijn om te zien hoelang je in totaal je met een taak bezig bent.
Als je dat niet nodig hebt, zou ik het gewoon verwijderen als ik jou was.

3. De tijden verwijzen naar de huidige kolom.
Nu niet meer.
Stel je kiest voor "G" en na een tijdje voor "B".
De tussentijd wordt aan "G" toegevoegd.
Klik je hierna op bijvoorbeeld "A" dan wordt de tussentijd aan "B" toegevoegd.
Dus steeds de vorige keuze krijgt de tijd vermeld.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Wow echt super man! Dat je dit zomaar voor een vreemde doet! Hoe kan ik je bedanken?:thumb::thumb:

Wow echt super man! Dat je dit zomaar voor een vreemde doet! Hoe kan ik je bedanken?:thumb::thumb:

Een ieder doet dat hier voor een vreemde.
Je kunt bedanken door de vraag op opgelost te zetten (rechts onderaan de pagina).:p
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Een ieder doet dat hier voor een vreemde.
Je kunt bedanken door de vraag op opgelost te zetten (rechts onderaan de pagina).:p
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Echt super Roncancio,

Ik heb de vraag op opgelost gezet voor je, heb alleen nog een klein vraagje, is het in macros ook nog mogelijk de hokjes niet te activeren met een muisklik, maar door bijvoorbeeld op "a" op het toetsenboard te klikken?
Ik weet dat het met een AHK-script kan, maar als het in Excel zelf ook kan dan is dit natuurlijk nog makkelijker!

Met vriendelijke groeten,

Mark van Kemenade

Echt super Roncancio,

Ik heb de vraag op opgelost gezet voor je, heb alleen nog een klein vraagje, is het in macros ook nog mogelijk de hokjes niet te activeren met een muisklik, maar door bijvoorbeeld op "a" op het toetsenboard te klikken?
Ik weet dat het met een AHK-script kan, maar als het in Excel zelf ook kan dan is dit natuurlijk nog makkelijker!

Met vriendelijke groeten,

Mark van Kemenade

Ja, maar hoe had je het in gedachten?
Welke aanpassingen in de code wil je aan laten brengen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Uiteindelijk is het een tool die ik op de werkvloer in een productiebedrijf wil leggen.
Deze mensen zijn aan het werk en zullen het vervelend vinden veel tijd kwijt te zijn met meten, vandaar dat het bedienen zo simpel mogelijk moet, en eigenlijk zo ontworpen dat het niet anders kan en ze zich nergens druk over moeten/kunnen maken...

Vandaar is het makkelijker om even op een a te duwen voordat de werknemer bijvoorbeeld gaat produceren (a correspondeert met produceren) en op b bij een product wissel...maar ik weet niet of ook dit in de macro zo te veranderen is....

Uiteindelijk is het een tool die ik op de werkvloer in een productiebedrijf wil leggen.
Deze mensen zijn aan het werk en zullen het vervelend vinden veel tijd kwijt te zijn met meten, vandaar dat het bedienen zo simpel mogelijk moet, en eigenlijk zo ontworpen dat het niet anders kan en ze zich nergens druk over moeten/kunnen maken...

Vandaar is het makkelijker om even op een a te duwen voordat de werknemer bijvoorbeeld gaat produceren (a correspondeert met produceren) en op b bij een product wissel...maar ik weet niet of ook dit in de macro zo te veranderen is....

De code is zo aan te passen, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe je het in praktijk wilt gebruiken.
Je kunt in de 3e regel tekst invullen zodat de gebruiker alleen maar op die tekst hoeft te klikken.
Of wil je het anders hebben.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hey, ik heb de volgende bezigheden voor mensen:

Productie
Pauze
Gereedschap plaatsen
Gereedschap nullen
Gereedschap vervangen (kapot)
Gereedschap omstellen
Programma instellen
Programma aanpassen
Programma schrijven
Opspanning maken
Eerste bewerkingstijd
Herbewerken
Productwissel
Product nabewerking (meten)
Product voltooid verwerken
Medewerker naar Tooltech
Materialen halen/zoeken
Schoonmaken werkplek
Persoonlijke hygiene
Medewerker weg als spook
Administratie
Machine storingen

En wil dat de werknemers zelf bij gaan houden met behulp van de Excelfile (in het begin zal ik hierin ondersteuning geven maar later moeten ze het zelf gaan doen. Op de werkplekken van de werknemers staat wel een terminal met windows erop, maar niet overal hangt een muis aan, het is dus de bedoeling dat ze het met het toetsenbord kunnen bedienen. Waarbij letters corresponderen met de bovengenoemde bezigheden...

Ik hoop dat ik je niet te veel tot last ben...

Ik heb het bestand wat aangepast.
De belangrijkste wijziging is dat in cel A1 een datavalidatie staat met de tekst van je vorige bericht.
Zodra er een wijziging plaatsvindt in die cel dan wordt de tijd in de vorige categorie geplaatst.

Indien men geen muis heeft, kan men een datavalidatie selecteren via
- Alt-↑
- Alt-↓

Vervolgens kan je met de pijltjestoetsen (zonder Alt) door de lijst lopen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan