Storend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariushoog

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2006
Hallo,

Ik heb sinds 2 dagen een probleem met het geluid.

Mijn computer is bijna 3 jaar oud. Ik zit veel te werken en daarbij staat altijd muziek aan. Mp3 of radio maar altijd geluid.
Nu is het zo dat ik de volumeknop op driekwart moet zetten om nog een beetje geluid te horen. Maar dan plotseling net of het muziekbestand beschadig is gaat het geluid opeens weer harder en na 2 of 3 sec. gaat hij weer zacht. Ook een krassend geluid.

Mijn vraag is nu: Kan de geluidskaart te heet worden? Of verslijten?
Het is nl nogal heet op mijn kamer.
De draden en de aansluitingen heb ik al na gelopen, alles zit OK.
Ook heb ik niets gewijzigd of vervangen, alles is nog bij het oude.

Gr. Marius

Heb je ook de mini-jackplug enkele malen eruit en erin gedaan? wegens coroderen, of een beetje kontaktspray gebruiken.

Ook eens in de mixer kijken of alles naar wens staat.

Misschien toch ook maar even de nieuwste drivers voor je kaart ophalen en installeren, zou kunnen helpen.

te heet op je kamer
je zou je kast openmaken kunnen maken en een tafelventilator er extra in laten blazen kijken of het probleem zich nog voordoet? en eventueel als er veel stof is het met een kwast schoon kunnen maken niet met een stofzuiger of water of oplosmiddel gewoon een droge kwast heb je geen kwast dat zit er in je stofzuigeraccesoires wel een soort kwast eraan die kun je dan gebruiken als een kwast
:thumb: :thumb:

Ik heb in het configuratiescherm bij het geluid het volume van de luidsprekers iets omhoog gezet. Ze stonden op 30%. Maar zo staan ze al 3 jaar.

Ik heb de stekkertjes er weer uitgehaald en weer erin. Maar dat heeft ook niet geholpen.

In het begin dacht ik dat het beter was, maar na 10 minuten is het geluid weer storend.

Marius

Of er zit een breuk ergens, kan ook in de aansluitkabel zijn, of de kontakten zijn niet helemaal goed, door corosie of door het verslappen van de verende delen in de contra mini jackplug, die kun je voorzichtig met een stevige naald iets naar het centrum van die plug buigen, het zijn er meestal 3, 1 massa, en 2 voor de stereo.

Ik heb een CD van R.E.M. in de computer gedaan.
Nu is het geluid weer goed.
Later Mp3 vanaf de harde schijf: bleef het geluid ook weer goed.

Dus het zit volgens mij niet in de aansluitingen of de stekkers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan