storend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

liejp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2007
Dag mensen

Ik ben de eigenaar van een +/- 4j oude JVC 100hz televisie.
Prima toestel tot nu toe, maar nu is er een enorm storend geluid.

Van het moment dat de tv aan staat, hoor je uit de luidspreker rechts onder een periodiek herhalend stoor geluid. Je kan het van op afstand vergelijken op het ritme van een tsjirpende krekel. Daar er gaan garantie meer is, iemend van jullie een idee?

Haretlijk dank

Liejp

Ten eerste, openmaken, blijf van de hoogfrequenttravo en de kabel naar de beeldbuis af, spanningsloos blijft daar nog een aantal kilovolts op staan.

Zoek naar iets wat mee gaat trillen in de buurt van die speaker.

Hallo

Resonantie problemen lijkt mij sterk ....

Heb je deze storing ook d.m.v. koptelefoon/s.c.a.r.t. aansluiting ????

Vermoedelijk wel .

9 op 10 zijn er dan een of meerdere elektrolytische condensatoren die hun capaciteit hebben verloren en dienen te worden vervangen.

Mits dit enkel het rechter audiokanaal betreft , vermoed ik logischerwijze in de audio eindtrap.

Uiteraard ook eens de voeding controleren op rimpelsspanningen.

P.s.: hoe ver uw elektronikakennis gaat ,weet ik niet , maar indien al het bovenstaande voor u chinees is , is het veiliger indien u een lokale t.v. technieker kontakteerd om deze te laten herstellen

Peter

Dag mensen

Ik ben de eigenaar van een +/- 4j oude JVC 100hz televisie.
Prima toestel tot nu toe, maar nu is er een enorm storend geluid.

Van het moment dat de tv aan staat, hoor je uit de luidspreker rechts onder een periodiek herhalend stoor geluid. Je kan het van op afstand vergelijken op het ritme van een tsjirpende krekel. Daar er gaan garantie meer is, iemend van jullie een idee?

Haretlijk dank

Liejp
Het kan best een krekel zijn.Mijn buurman is dit overkomen.Serieus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan