Storing met een surround Set?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hallo,

Ik heb vandaag een Sony 5.1 home theater set gekocht. Op zich werkt alles prima en wat een mooi geluid met films zeg:thumb:
Maar nu het volgende. Het één en ander zit aangesloten via scart op een best oude TV (11 jaar) en als ik nu met de afstandsbediening het volume hoger of lager zet schiet het beeld vaak op sneeuw. Ook als ik de set aanzet en de TV staat op standby dan schiet de TV aan op sneeuw? Raar? Kan dit liggen aan het feit dat de TV te oud is of kan het wat anders zijn?
TV heeft wel twee scart aansluitingen en op de ander zit een DVD Recorder.

Raymond
 
Het laatste wat je zeg, als je de set aan zet, spring de TV op sneeuw, duidt dat er ergens een spanningspiekje is waardoor de TV van standby springt en op een frequentie springt waar geen ontvangst is. ( sneeuw dus )

De TV krijgt dus bepaalde signaaltjes waar hij geen raad mee weet en doet maar iets wat jij liever niet wil.

Gezien de leeftijd van 11 jaar, denk ik dat z'n leeftijd het probleem kan zijn.

Probeer eens een andere TV ( van de buren of familie) en kijk of je dan het zelfde probleem hebt.
 
Als je de tv rechtstreeks aansluit op de Kabel, heb je dan hetzelfde of doet hij het dan wel goed. Ik heb zelf ook boven een oude tv staan, die doet het zo prima, maar dacht daar ook een dvd recorder op aan te sluiten, dat kon hij alleen niet aan. Hij is zo prima, maar niet met iets nieuws wat je aan moet sluiten.
 
Oie..dan heb ik eigenlijk een goede reden om een nieuwe TV (flatscreen) te kopen?
Ik heb nog een iets jongere TV staan daar probeer ik het ook even mee.
 
Er zijn de laatste jaren wel wat protocollen en systemen ontwikkeld waar een TV van 11 jaar oud misschien geen raad mee weet. Misschien zijn dit soort problemen per merk of type ook wel weer verschillend.

Mijn ervaring is dat een TV van de laatste generaties hier geen problemen mee heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan