Storing UTP/Coax mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

winterklokje

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2010
Hallo,

Heb momenteel een UTP kabel liggen en daar komen binnenkort nog een netwerkkabel en coax kabel strak tegenaan te liggen.
Nu vroeg ik mij af of er storing kan ontstaan tussen de twee netwerkkabels (onderling) en de coaxkabel?

Alvast bedankt.

zolang je ze niet samen met de 220 volt door 1 goot legt is er niks aan de hand.

Ehh, ik heb op 3 plaatsen in de beganegrond vloer (naar de kruipruimte onder mijn huis) een pvc pijpje zitten van zo'n 60 centimeter lengte. Twee van die pijpjes liggen zó barstens vol dat ik er op dit moment zelfs geen telefoonkabeltje meer doorheen kan krijgen. De diameter van de pijpjes is die van een keukenafvoerpijp. Ik heb geen verstand van loodgieterswerk, maar dan heb je een idee van de diameter van het pijpje.
De kabels die er doorheen gaan en dus zeer strak tegen elkaar aanliggen zijn : 2 telefoonkabels, 1x een 220 volt kabel, 1x een stereosnoertje van mijn homecinemaset, 4x een vrij dure / dikke coaxkabel en 4x utp. Dit alles ligt heerlijk als een stel sardientjes tegen elkaar aangeperst en desondanks werkt alles als een zonnetje.
Niet gehinderd door kennis van elektronica kan ik dus als 'ervaringsdeskundige' volmondig zeggen : dat gaat werken. Eerlijkheid gebiedt mij wel te vertellen dat op de telefoonkabeltjes en de homecinemasetkabel na, alles van Hirschmann kwaliteit is en niet van gemiddelde bouwmarktkwaliteit.

Laatst bewerkt:
Houdt vooral die laatste zin van mijn posting even 'vast', want kwaliteitsverschil in UTP en COAX is er wel degelijk, m.a.w. als je bij de supermarkt om de hoek een rolletje coax en / of UTP haalt van 15 centen de meter, dan weet ik niet hoe het met de isolatie is gesteld. Hirschmann is één van dé namen op dit terrein.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tip, ik bestel in ieder geval altijd kwaliteitskabels via internet, het is ook maar voor een zeer korte afstand dus kosten zijn sowieso beperkt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan