Storing!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brianpel

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
72
Wij hebben sinds woensdag thuis, digitale televisie van ziggo. Dit is onderdeel van het alles in 1 pakket.
De televisie was altijd heel erg netjes en strak, dit was ook van ziggo. De televisie werd toen gesplitst door een simpele splitter van de bouwmarkt waar je een coax plug in moest stoppen en er 2 uit kwamen.
Met het nieuwe abbonement wilden wij ook gelijk meer televisies aansluiten.
Omdat we geen zin hadden in storing en ruis hebben we alle spullen bestelt van Hirschmann: coax-kabel, coax-pluggen, aftakelementen met F-connectoren.

Vanaf de binnenkomst in huis gaat een kabel naar een aftakelement en vanuit daar eentje naar een tv en eentje naar de volgende splitter etc. Er zitten in totaal 3 aftakkingen in.

Bij het testen bleek de televisie niet te bekijken. Bijna volledig "sneeuw" , op de televisies met analoge televisie. Geen signaal bij de televisies met digitale televisie.
Ik heb alle aanwijzingen gevolgd die staan op de website van Hirschman en het na gekeken toen het beeld zo slecht was.

Toen ik de stekker, van de kabel die naar het andere aftakelement, er uit trok, werd 't beeld bij van de eerste televisie netjes! Is het een kwestie van een goede versterker tussen de binnenkomst en het aftakelement plaatsen of hebben jullie andere sugesties?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Over het algemeen is het wel het beste om een versterker er tussen te zetten hier ook het geval en overal prima beeld en radio.
 
Is het dan verstandig om een dure versterker te kopen of kan ik net zo goed een goedkope bij de bouwmarkt halen? Zo ja welke dan? En waar moet ik op letten bij het kopen bij het kopen van een versterker?
 
Hoi,

Ik zelf heb de voorganger van deze met deze en dan 1 naar tv beneden en de andere naar boven voor nog 3 aansluitingen maar misschien heb je ook nog wat aan deze
 
Heb een "goedkope" Dresco uit de bouwmarkt met retour en ook regelbaar t.v.v. een Hirsmann die was overleden, bevalt nog beter ook, weird hè.
 
Dat is mooi, ik ga denk ik maar eens even kijken wat t prijs verschil is. Al hoeft de gene die ik nodig heb geen retour te hebben.
 
Hoi,

Zo zie je maar er zijn verschillende wegen die naar Rome leiden gaat dus lukken succes in ieder geval.
 
Al hoeft de gene die ik nodig heb geen retour te hebben.
Bij UPC is de informatie dat er altijd een retour geschikte versterker nodig is voor digitale TV.
hoeft dat niet bij Ziggo?

Mvg Leo
 
Ik denk het toch wel, want de versterkers uit hun webshop zijn beide retour geschikt
Even bellen kan nooit kwaad natuurlijk.
Link
 
Laatst bewerkt:
retour geschikt is niet nodig.
neem je een versterker die niet retour geschikt is dan heb je zeker geen uitzending gemist.
Mocht je harddisk recorders hebben dan heb je retour wel weer nodig voor de timeshift.
Ga voor een goede versterker met retour en verschillende uitgangen.
dan kun je namelijk ook op lengte van de kabels het signaal afstemmen.
 
Retour is alleen nodig voor interactief TV.
(Nee ook niet voor PVR met timeschift.)
 
Allemaal bedankt! Ik heb een versterker gekocht van König en deze tussen de splitter en de binnenkomst geplaatst en alles werkt nu goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan