storingen coax en stroomkabels wat kan ik het beste doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0211

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
De coax kabel kan niet vernieuwd worden ligt onder het laminaat dus ik zoek een oplossing voor mijn probleem
Het is gewoon een standaard coax kabel waar ik eerder geen problemen mee had

ik heb achter mijn tv kast 7 apparaten aangesloten op het lichtnet je raad het al heel veel stroomkabels
Volgens mij word de storing veroorzaakt door de stroomkabels er zit ook een router achter mijn tvkast

wat kan ik het beste doen ik zal te denken om de coax kabel extra te isoleren maar hoorde dat stroomkabels daar dwars door heen gaat

graag hoor ik jullie mening hierover

Wat is de storing?
Kans dat coax (kabel) last heeft van stroomkabels is nihil.
Kans dat coax geplet is (onder laminaat) en hierdoor stoort is vele malen groter...

Laatst bewerkt:
op het moment dat de coax tegen de stroomkabel komt gaat mijn beeld heel erg blokkerig en soms valt het signaal weg op mijn decoder
haal ik hem van de stroomkabel af dan heb ik nergens last van

Kan verschillende oorzaken hebben:
* Coax kan beschadigd zijn en daardoor een slechte signaal/ruisverhouding hebben
* De connectoren kunnen niet goed meer zijn waardoor de mantel geen goed contact maakt, ook dit levert blokkerig beeld op.
* Het signaal kan aan de lage kant zijn waardoor je eerder gevoelig bent voor storingen

Hou er ook rekening mee dat coax ook niet eeuwig meegaat. Coax die 10 jaar geleden nog prima geschikt was voor de toenmalige digitale tv, geeft nu storingen omdat de frequenties steeds hoger worden en daardoor ook de storingsgevoeligheid.

bedankt voor je uitleg ik zal de connectoren vervangen en kijken of het werkt
de coax heb ik 2 jaar geleden vervangen tijdens de verbouwing gewoon een 100 hz van de gamma
ik weet niet wat ziggo tegenwoordig uitzend maar daar zou je idd wel eens gelijk in kunnen hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan