Storingsmelding 'verkeerde cartr.' Smartbase MPC600F

Status
Niet open voor verdere reacties.

MPH

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
7
Ik krijg de herhaalde melding: 'verkeerde cartr.' Na controle bleek er na het vullen van de originele cartridges wat inkt gelekt te zijn, dit heb ik zeer voorzichtig schoongemaakt, maar de storingsmelding blijft. Hoe kan ik dit oplossen?
De CANON helpdesk zegt heel simpel 'stuur maar op', maar vooralsnog weiger ik dat: hoge kosten (geen garantie meer) en bovendien x weken kwijt... WIE HELPT???
 
Heeft de Canon helpdesk niets gezegd over het vervangen door originele nieuwe cartridges als mogelijke oplossing van je probleem? Gewoon uit interesse; geen garantie of zekerheid mijnerzijds dat nieuwe cartridges je probleem zullen oplossen, behalve als de helpdesk dat gezegd zou hebben.

Bel ze anders nog een keer, en vraag na of dat misschien je probleem kan oplossen.

Tijs.
 
Ben ook benieuwd

Hello,

Ik ben ook nieuwsgierig. Ik gebruik originele en niet-originele cartridges door elkaar. Vind het bijzonder dat de printer dit kan 'voelen'.

Eigenlijk verdenk ik de printer-fabrikant van "he... die printer is nu al een paar jaar gebruikt...... laat ik eens een foutmelding produceren..."

Ik zie verdacht weining van deze foutmeldingen bij Google. En Nu opeens..... Of ben ik te wantrouwig. Straks nog even een orginele cartdridge kopen... eens kijken.

Groet,
Daan
 
Laatst bewerkt:
verkeerde cartridge canon smartbase mpc600f

als je op internet zoekt vindt je vele gebruikers die deze storingsmelding krijgen.

Ik heb de helpdesk van de importeur gebeld maar die zegt dat het aan de sensors ligt.
Anderen op internet zeggen dat het aan de "waste ink pads" ligt. De technische dienst van de importeur vraagt voor reparatie minimaal Euro 150,-- excl. BTW, maar dit kan meer worden.

In ieder geval heeft het niets te maken met wel/niet originele ink cartridges van Canon want ook na het plaatsen hiervan blijft de storing bestaan.

Wat mij wel enkele keren is gelukt door met een tissue de "waste ink pads" af te deppen en het uithalen van de cartridges en direct weer deze terug te zetten.
Maar op een bepaald moment lukt ook dit niet meer.

Van een refill-station gehoord dat dit een bekende klacht is van deze printer.
IK heb nu on-line een service manual van www.911manual.com gedownload en zal proberen op die manier mijn printer te repareren. De"waste ink pads" zijn een soort viltjes van 2 milimeter dik, dus te vervangen.

groet
 
Is je probleem nu opgelost, zo ja, hoe? Zo nee, wat doe je nu?
Bedankt voor je reactie.
MPH
 
verkeerde cartidge canon

ja ik heb het probleem nu voorgoed opgelost.


De reparatiekosten zouden tenminste ongeveer 200 Euro zijn.
Na afschrijving was de restwaarde van de CANON printer minder dan dit bedrag.
Met andere woorden de printer was "total loss".

Ik heb op de laatste HCC-dagen een HP 7410 All-in-one printer met printer, scanner, fax, en 5-in-een memory-card gekocht. Na wat installatie-problemen werkt hij nu uitstekend.
Hij is aangesloten op een netwerk en werkt subliem en dat alles voor Euro 320,--.

Deze HP printer kan 100 vel in zijn input-tray hebben. Als je hem instelt op scannen
met tekst en picture maakt hij pdf-files die er gelikt uitzien en zo via email kunnen
worden verzonden. Je kunt op die manier volledige digitale dossiers bouwen. Echt gaaf.

Wat wel jammer is dat als je deze HP printer wilt kopen je er snel bij moet zijn omdat hij uit productie is genomen.

mvg

Ronin37
 
Waar zit de sensor in de Canon Smartbase MPC600F?

Hoi Ronin37, zoals je weet hebben veel mensen problemen om de sensor in de Canon Smartbase MPC600F te vinden waarnaar jijzelf verwijst op de website http://www.fixyourownprinter.com/forums/printer/22908#34. Zou je AUB precies kunnen omschrijven middels een foto waar die sensor zit?!
Namens veel gedupeerden BEDANKT!
MPH
 
Laatst bewerkt:
canon Smartbase MPC600F wrong cartridge

Hoi Ronin37, zoals je weet hebben veel mensen problemen om de sensor in de Canon Smartbase MPC600F te vinden waarnaar jijzelf verwijst op de website http://www.fixyourownprinter.com/forums/printer/22908#34. Zou je AUB precies kunnen omschrijven middels een foto waar die sensor zit?!
Namens veel gedupeerden BEDANKT!
MPH

Helaas kan ik geen foto maken van de sensor omdat deze achter/onder de bovenkap zit.
Je cartridges lopen over een geleide-rail tijdens het printen. Als het printen stopt dan gaan de cartridges rechts onder de bovenkap staan tot een volgende print-opdracht.
Waar de cartridges uiterst rechts stoppen zitten de "waste ink pads" en de sensor.

IK heb ook al gelezen dat sommige andere printers software-matig reset kunnen worden.
Je zult dan echter moeten gaan zoeken omdat ik deze info zelf niet ter beschikking heb.

groet

ronin37
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan