stotterende computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raido

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
hoi, ik heb windows 2000 geinstaleerd en me pc stotterd heel erg. ik hoef maar wat te doen of de cpu zit weer op 100%, maar dat gaat wel snel weer over.
maar als ik dan bijvoorbeeld muziek luister dan hoor ik constand gehapper etc.
volgens mij wil de computer dus in een korte tijd snel iets doen. want de cmoputer is verder wel gewoon snel en bij andere computers heb ik dat nooit dat de muziek happerd.
specs: celeron-d 350 2,8ghz
512 mb ram

en ik heb mijn virtueel geheugen insteldt op 800-1500 mb, aanbevolgen 766mb.
kan iemand mij helpen? want volgens mij zijn sommige instellingen niet goed ingesteld.

Laatst bewerkt:
Hoi Raido.

Op het moment dat je CPU naar de 100% gaat, kijk dan in Taakbeheer onder Tabblad processen welk programma('s) dit veroorzaakt? Welk programma trekt het meest aan je CPU in Procenten?

Wat mij wel opvalt is dat in Taakbeheer bij Totalen 52 processen staan genoteerd, en linksonder in het venster 25 processen!?
Maak anders eens een Printscreen van je Taakbeheer (tabblad processen) en post deze hier.

die 100% is meestal maar 1 sec. ofzo. en dan trekt het meteen weer weg naar 1-25% ofzo. dus het gaat niet helemaal vloeiend. het heeft dus niet veel zin om een printscreen te maken. het is ook niet een programma dat zo reageerd. elk programma reageerd zo zoals explorer.exe, internet explorer, winamp, etc. etc.
de computer blijft telkens heel kort even hangen, als je iets opend,sluit of uitvoert. en als je dan bij winamp muziek luisterd is dat heel iritant, en natuurlijk ook bij andere programma's.

Ok dan.

Maar hoe kom je eigenlijk aan 52 lopende processen? Of zijn het er 25? Zo te zien op je curve wordt er wel degelijk 100% CPU gevraagt langer dan 1 seconden!

Al ooit eens op Spyware gescant?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door l.slaats.
Ok dan.

Maar hoe kom je eigenlijk aan 52 lopende processen? Of zijn het er 25? Zo te zien op je curve wordt er wel degelijk 100% CPU gevraagt langer dan 1 seconden!

Al ooit eens op Spyware gescant?

het was 25 processen ;) ik heb ze meestal rond de 25 zitten. en me computer is ook spywarevrij want het ik heb de computer net nieuw geinstaleerd en ik heb spy sweeper eroverheen gejaagd.
en die curve waar je het over hebt was een voorbeeld van toen ik een programma aan had staan dat blijkbaar heel veel van die cpu procentjes aangaf. maar normaal is dat dus niet zo ;)

ik denk dus dat het te maken heeft met de hardware die niet optimaal of goed is ingesteld ofzo :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan