stotterent geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

hilbrand

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Sinds eneige tijd hebben we slechte copieen bij het branden van een cd. Inmiddels de brander en het cd station gewisseld met een andere pc. Dit zonder resultaat. Nu viel het mij gisteren op dat als je goed luistert naar een afgespeelde cd via de mediapayer ook deze storing hoort. het ligt dus niet aan de brander maar aan iets??? in de PC. als ik Nero namelijk de bestanden beluister hoor ik ook de storing. Tikken. hikken enz. Ik heb een onboard geluidskaart. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn.

Alvast bedankt.

Hilbrand

Je geeft nog (wat) weinig informatie.

Heb je in de pc waar het gaat "stotteren" een andere brander en CD station gezet of heb je de bewuste brander en CD station in een andere pc gezet?

En als je de hardware hebt overgezet dan stottert het geluid ook op die andere PC ? Zo ja, dan is de kans groot dat OF je brander OF je CD station (bijna) defect is.

Luidt het antwoord op die vraag nee, m.a.w. de hardware functioneert goed in een andere pc, dan zit het probleem idd. op de 1e pc en begint het zoeken naar een oorzaak.

Als deze laatste situatie van toepassing is zou ik adviseren om het volgende te gaan doen:

op de oorspronkelijke pc het CD station en de brander middels apparaatbeheer verwijderen. Daarna pc opnieuw aanzetten en Windows de hardware opnieuw laten detecteren.
Probleem mogelijk opgelost.........

Zo niet, kom er dan nog eens op terug.

Pasja,

Ik heb middels taakbeheer de cd speler en de brander verwijderd. Het systeen installeerd ze zelf opnieuw. Dit echter zonder het gewenste effect. De cd speler blijft het happerend afspelen. Deze cd speler komt inderdaad uit een andere pc waar deze speler goed functioneerde.
zijn er misschien interne conflicten of heb jij nog andere ideen.

groeten Hilbrand

Ok,
laten we idd. aannemen dat de hardware 100% goed is (de CD drive en de brander drive).

Dan zit 't probleem dus in de pc.

Begin in apparaatbeheer en kijk of daar uitroeptekens en of cirkels met kruisen erin staan.

Dag Pasja,

In apparaatbeheer staat een uitroepteken bij overige apparaten PCI UniversalSerial bus. Verder zijn er geen uitroeptekens of kruizen.

groeten

Hilbrand

Dat is een usbpoort, dat heeft daar niets mee te maken als het goed is. Wel nuttig om die even te installeren of uit te schakelen, dan weet windows tenminste wat 'ie er mee aan moet.

Laten we eens bij de oorsprong beginnen: Waar komen de muziekbestanden vandaan? Zijn ze gedownload of zelf gemaakt? In het laatste geval: hoe heb je ze gemaakt, met welk programma en van een kopie of het origineel?
Wat jij omschrijft is namelijk het gevolg van een hele slechte audioripper of mp3encoder, of gewoon rottig overgekomen vanaf het net. Als ze van kazaa(lite) komen dan verbaast het me helemaal niks dat ze verrot zijn.

De bestanden waar het optreed komen vanaf een cd in cd speler. Ik speel ze af met windows media player. Ook bij het branden met Nero kun je ze via het brandprogramma beluisteren. ook hier treed de storing op.

Hilbrand

WMP wordt als eerste gekozen. Dit heb ik al opnieuw geinstalleerd. Maar ook afspelen vanuit Nero geeft deze storing. Vanzelfsprekend komt deze storing dan ook op de gebrande cd.

Hilbrand

Mogelijk vergeten we even dat het altijd goed heeft gewerkt en opeens vreemd ging doen. Een codec probleem is m.i. derhalve minder waarschijnlijk.

Belangrijk is echter de vraag of ook oudere muziekbestanden opeens vreemd doen of dat het alleen bij die laatste gebeurt............?

Ik stelde dit voor om de mogelijkheid van een malfunctie van de geluidskaart en aanverwanten te kunnen doorstrepen.

Ik heb de codec bestande geinstalleerd. Zonder effect.
Het treed vooral op bij bestanden die vanaf cd worden beluisterd via wmp en nero brand programma. Er is ook een simpel programma in w98 se met de naam cd speler.
Hierin is de storing een stuk minder. Maar ja, ik wil ook graag storingsvrij branden. WMP en Nero zijn al een keer opnieuw geinstalleerd.

Na alle antwoorden (ook die van jou) nog eens rustig te hebben doorgelezen, begin ik te denken aan een driver probleem v.w.b. de audiochip op het moederbord. Die onboardkaart, is dat een AC97 (chip) ?

Mocht je hiervan geen "kaas gegeten" hebben, laat dan de (gratis) home edition van dit progje eens naar je machine "kijken".

Al moet ik aan de andere kant eerlijk toegeven dat het woord "vooral" in je hier direct bovenstaande antwoord mogelijk ook weer niet helemaal past in het "plaatje" van een driverprobleem. Het probleem treedt op bij een driver probleem of het treedt niet op, maar "soms"......?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hilbrand
............... Er is ook een simpel programma in w98 se met de naam cd speler.
Hierin is de storing een stuk minder. Maar ja, ik wil ook graag storingsvrij branden.....

Begrijp ik het goed dat je systeem op W98SE draait?

Als we nu toch bijna "online" aan het "praten" zijn met zijn 3'en:

kun je heel concreet aangeven welke bestandsextensies "vervelend" doen en OF alle muziekbestanden van DAT soort bestandsextensie vervelend doen binnen WMP en / of Nero?

Bestandsextensies zijn o.a. MP3-WAV-WMA etc.

Ok. Kan wel van belang zijn natuurlijk.
En die drivers die je dan download zijn ook echt voor W98SE?
Heb K-Lite nog even gechecked, maar dat draait op alle Windows, dus dat is het niet.
Welke WMP gebruik jij, want WMP 10 is sowieso niet voor 98.
Het antwoord van Pasja al gelezen en geprobeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan