stotternde games

Status
Niet open voor verdere reacties.

maffethomas

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
Berichten
129
ik heb bij de nieuwste games alleen stottorbeeld dus kan ik de games niet spelen want dan raak je geirriteerd.

moet ik dan een nieuwe videokaart hebben of heeft er iemand goeie tips.
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Helaas is mijn glazenbol bij de APK, dus graag meer informatie. Welke games en wat zijn de huidige specificaties van je pc?
 
ik heb een nvidia 8600 gt videokaart

de games zijn alien vs predator en een wat oudere redfaction ruerilla
 
"wat zijn de huidige specificaties van je pc"

Je noemt nu alleen de videokaart op... Met alleen een videokaart heb je nog geen pc.

Dus.....
 
moederbord = Asus M2N-X plus
chipset = nvidia geforce 6100V
processor = AMD athlon 64 X2 4000+ @ 2100 mhz
fysiek geheugen = 2048 mb (2 x 1024 ddr2-sdram)
vidoe kaart = nvida 8600gt
harde schijf = samsung HD501LJ SCSI disk device (500 gb)
CD-rom station = tsst corp CDDVDW SH-S202 ATA device
monitor type = HG216 - 22 inches
netwerk kaart = nvidia nForce networking controller
besturingssysteem = windows vista (TM) home premium home editie media center 6.00.6002 service pack 2 (32-bit)
directX = versie 11.00
windows performance index = 1.0 AAN 5.9

ik heb dit letterlijk van pc wizzard.

ik hoop dat je er wat mee kan
 
de game Red Faction: Guerilla heeft een zware pc nodig om goed gespeeld te kunnen worden in de hogere settings, dit door de speciale wijze waarop alles vernield kan worden in deze game, (hoop physic models die veel berekening vragen van je pc).

je videokaart is inderdaad een beetje te licht voor de games van nu,
en helaas ben ik niet zo thuis in AMD, weet dus niet met welke Intel processor je dit kunt vergelijken.

toch denk ik dat je systheem een beetje te licht is.
wil je zeker weten of je een game kunt spelen dat kun je dit het beste even online testen,
er zijn verchillende sites waar je precies kunt nagaan wat voor pc je moet hebben om een game te kunnen spelen.

dat je beeld stotterd komt door de fps (frames per second), zoals met tv en film is beweging in een game zichtbaar door verchillende beeldjes die elkaar snel opvolgen, (de fps).

wanneer er veel in beeld gebeurt, (explosies, veel bewegende modellen en of npc's en andere acties) dan moet je pc heel veel berekeningen maken om dit alles weer te geven. en vooral de games van nu vragen nogal wat van je pc. er zijn zelfs al verscheidene games die op zn minst een dual core processor nodig hebben om gespeeld te kunnen worden.

heb even gezocht, en Red Faction heet bijvoorbeeld het volgende nodig als pc om gespeeld te kunnen worden;

Minimum:

• OS: Windows XP / Vista
• CPU: 2.0 GHz Dual-Core Processor (Intel Core 2 Duo or AMD Athlon X2)
• Memory: 1GB RAM / 15GB of Hard Drive space
• Video Card: 128MB 3D Video Card with Shader Model 3.0 Support (Nvidia GeForce 7600/ATI Radeon X1300)

Recommended:

• OS: Windows Vista for DirectX 10
• CPU: 3.2 GHz Dual-Core Processor (Intel Core 2 Duo or AMD Athlon X2)
• Memory: 2GB RAM / 15GB of Hard Drive space
• Video Card: 256MB 3D Video Card with Shader Model 3.0 Support (Nvidia GeForce 8800/ATI Radeon HD3850)

(gegevens volgens IncGamers.com)

vrees dus dat je je spaarvarken moet slopen en wat nieuwe hardware moet aanschaffen;
een nieuwe videokaart, mischien 2 MB extra geheugen en wellicht een zwaardere AMD,
alhoewel ik dit laatste dus niet met zekerheid kan zeggen.
een tussen oplossing is, als je toch verder wilt spelen, de grafische settings lager zetten (beeldresolutie oa).

succes
leon
 
Laatst bewerkt:
oke hartstikke bedankt voor je hulp.
maar ik pin dat geld wel ik vind dat zonde van mijn varkentje :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan