Ik ben klaar met het creeeren van een VB code die automatisch mails geneerd met outlook met een standaard tekst dat ik geschreven heb in Strbody. Voor mijn code gebruikt ik de namen van mensen die in Column B staan als mailadres en als introductie zoals:
Beste Gerards, Pieter
Om die naam uit Excel te halen maak ik gebruik van cell.Offset (0, -4). Probleem is dat ik in mijn introductie dus IPV Beste Gerards, Pieter alleen Beste Pieter wil zichtbaar maken en voor het mailadres wel gewoon Gerards, Pieterz behoudt.
Ok heb mij al bezig gehouden met find and replace, maar dan krijg ik dus het boven beschreven probleem. Het zou idiaal zijn als je binnen de gegeneerde strbody ook find and replace kon doen. Misschien is er een andere oplossing dan hoor ik het graag
Wat ik eigenlijk dus specifiek zoek is. Ik weet dat het ingewikkeld is een script binnen een script....
If strbody contains the text “, ?* “ then remove it
of
If strbody contains the text “, ?* “ then replcace it with “”
Als er een andere oplossing is hoor ik het graag
Beste Gerards, Pieter
Om die naam uit Excel te halen maak ik gebruik van cell.Offset (0, -4). Probleem is dat ik in mijn introductie dus IPV Beste Gerards, Pieter alleen Beste Pieter wil zichtbaar maken en voor het mailadres wel gewoon Gerards, Pieterz behoudt.
Ok heb mij al bezig gehouden met find and replace, maar dan krijg ik dus het boven beschreven probleem. Het zou idiaal zijn als je binnen de gegeneerde strbody ook find and replace kon doen. Misschien is er een andere oplossing dan hoor ik het graag
Wat ik eigenlijk dus specifiek zoek is. Ik weet dat het ingewikkeld is een script binnen een script....
If strbody contains the text “, ?* “ then remove it
of
If strbody contains the text “, ?* “ then replcace it with “”
Als er een andere oplossing is hoor ik het graag
Laatst bewerkt: