Stream en bestuur muziek naar Android Phone

Status
Niet open voor verdere reacties.

ukkietje1

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Hallo,

Ik zoek een app waardoor ik van mijn pc naar me android phone music kan streamen en ook kan besturen dus volgende nummer kan doen op me pc en dat het dan dat op me android phone doet.

Wel eens gekeken naar Squeezebox systemen? Dit systeem past niet helemaal bij je wens zoals je die nu presenteert, want afspelen op je telefoon en tegelijk besturen vereist wat handwerk.
Op de pc zet je een squeezeboxserver op. Op poort 9000 van je pc draait dan een webinterface waarmee je ook clients kunt bedienen. Clients kun je aanmaken door op een ander pc systeem in huis de squeezeplay software te installeren en openen.

Voor muziek op je telefoon geldt dan:
via een http adres (serveripadress):9000/stream.mp3 kun je dan een stream openen vanaf dit adres. Met de android squeezebox app kun je dan vervolgens ook je muziek bedienen.

G-Mote werk goed, gebruik het zelf ook en daarbij kun je je smartphone ook als muis gebruiken voor je computer/laptop!

Gmote is totaal niet wat ik bedoel lees de vraag wat beter. Er staat dat ik we volgende nummer op de pc wil doen en dat hij dan op de telefoon gaat.

Squeezebox: Moet ik daar dat logitech apparaat voor aanschaffen?

Met G-mote kan ik muziek afspelen op mijn telefoon die op mijn pc staat, probeer het eens zou ik zeggen.

G-Mote doet inderdaad precies wat je wilt, hier ook!

XBMC Remote, kan de muziek toch niet op je Android af laten spelen of heb ik een instelling gemist? Ik gebruik de remote om niet steeds naar binnen te hoeven om muziek te wisselen, als ik in de tuin zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan