streaming install pre configured

Status
Niet open voor verdere reacties.

@temptation

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Berichten
3.294
Hoi daar,

Een hele tijd terug vroeg iemand hier iets over dit onderwerp, en er stond een link naar een site met hoe je dit kom maken.

Weet iemand wat ik bedoel of heeft iemand een link?
Ik heb me al misselijk gezocht, maar helaas niet gevonden... :eek:

Met een groet,
 
waar is het voor nodig? Vertel eens wat meer.
 
Het heeft als doel om de installatie te starten en de instellingen die je onderweg normaal gesproken moet maken voor b.v. de LAN, niet hoeft te maken.

Dus cd erin, koffie drinken, terugkomen en een verse windows op je puter hebben staan. De keuzes geef je van te voren aan en brand je op de cd.

Ik hoop dat ik mij zo duidelijker uitdruk.:)
 
Slipstreaming

Heb hem nog wel als word document.

Zou je hem kunnen mailen.

Eric.
 
Graag gedaan

:thumb:

Eric.

P.S. Was toevalling bezig een slipstream CD te maken van 2K met SP4 en Rollup 1

Weet jij toevallig waar je een complete versie van IE6 kunt vinden. Of kan ik die pikken van mijn XP CD.

Graag dan wel uitleggen hoe. En is die dan te integreren of gaat dat fout.

Ik zeg dat omdat MS zegt dat de rollup ook niet verder gaat dan updates voor IE5
 
Ik heb win2k zelf heel snel de deur uit gedaan voor xp, en heb geloof ik ergens gelezen dat MS IE6 exclusief voor winxp wilde houden. Geen idee of dit klopt hoor. :eek:
 
Eric,

Misschien kan je best een nieuw topic aanmaken?
Ik veronderstel dat er best wel mensen zijn die het antwoord gaan weten. En dit topic staat op opgelost dus de hm'ers denken dat er geen vragen meer zijn.

't is maar een tipje he;)

James:)
 
Re: Graag gedaan

Geplaatst door Eric_Daleboudt
:thumb:

Eric.

P.S. Was toevalling bezig een slipstream CD te maken van 2K met SP4 en Rollup 1

Weet jij toevallig waar je een complete versie van IE6 kunt vinden. Of kan ik die pikken van mijn XP CD.

Graag dan wel uitleggen hoe. En is die dan te integreren of gaat dat fout.

Ik zeg dat omdat MS zegt dat de rollup ook niet verder gaat dan updates voor IE5

IE6 volledig:

Eerst de setup van ie6 downloaden.

Maak eerst een map c:\ie6,
Start -> uitvoeren en type dit commando MET quotes!!
"C:\ie6\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"
De rest wijst zich weer vanzelf.
 
Mario nog even een vraag.

Heb het nog niet geprobeerd, maar moet er niet opgegeven worden waar de files staan die hij moet updaten ? Of is dit een hele slimme die dat vraagt.

Staan bij mij niet op C:

Eric.

@XP-PC Je moet alleen weten hoe. Voor het geval dat, bij rollup moet je "/integrate" zonder de quotes gebruiken.
 
Ik heb ook eens gelezen hoe je alles ineens op je pc zet, het systeem is o-zo efficiënt, maar ook o-zo omslachtig...:(

XP_PC: Wat bedoel je daarmee? Is er een bepaalde algemene integratiecode uit te voeren via de command line? Het blijft Chinees voor me hoor, maar ik lees er veel over.:)

James:)
 
Geplaatst door James007

XP_PC: Wat bedoel je daarmee? Is er een bepaalde algemene integratiecode uit te voeren via de command line? Het blijft Chinees voor me hoor, maar ik lees er veel over.:)

Ik bedoel meer dat de truuk om nieuwe versies bij oudere samen te voegen op heel veel dingen toe te passen is.

Zo kun je ook complete installaties voorinstalleren waar je ALLE gegevens vantevoren opgeeft (inc. productkey, plek van installatie, gebruikersnamen, alles) en dan hoef je dus alleen je CD-tje erin te doen, aan te zetten en koffie te gaan drinken :).
 
Voordat we in Babel belanden

Slipstreamen is het integreren van een hogere servicepack in een lagere versie.

Hiervoor kopieer je je hele CD naar schijf en slipstreamed er in wat je er bij wilt hebben. Daarna brand je een nieuwe CD met je verbeterde versie.

Hierdoor krijg je een CD die het altijd doet en je het updaten bespaart.

Sommige mensen noemen het "unattended" installeren slipstreamen, maar dat is niet juist en verwarrend.

Zoals Tazman duidelijk op zijn helpsite (zie mijn eerdere link) zegt (na de afbeelding van het XP opstart scherm) kun je een geslipstreamde CD ook nog eens gebruiken voor installatie zonder toezicht. Dan heb je een CD die boot en installeert zonder dat je ook maar iets hoeft te doen.

Eric.
 
Re: Mario nog even een vraag.

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Heb het nog niet geprobeerd, maar moet er niet opgegeven worden waar de files staan die hij moet updaten ? Of is dit een hele slimme die dat vraagt.

Staan bij mij niet op C:


Je dient wel eerst de IE setup te downloaden en die in een map te zetten en dan de hele lijn kopieren in uitvoeren en in die map komt dan de hele IE6 te staan
 
Denk het te berijpen

@ Mario

Is geen slipstreamen, maar een manier om de volledige setup in een map te krijgen.

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan