streaming webcam website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mschaper

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2005
hallo

ik heb een vraag

wij hebben elk jaar een gondelvaart op wielen in ons dorp
en ik zit van uit mijn flatje op de eerste rang
maar nu wil ik een website maken met een streaming webcam
maar het moet niks kosten

wie kan mij helpen???

groet

m schaper

Wat heb je aan materiaal al liggen en wat betekent voor jou/u moet niets kosten?
Erg weinig kosten of echt helemaal niets?

Mijn ervaring is in ieder geval dat de kwaliteit van Webcamera's beroerd is. Je kan een camcorder gebruiken en aansluiten op een televisiekaart (soms 35 euro) of videobewerkingskaart (duur). Maar je kan ook een digitalefototoestel in een webcamstand zetten en via de USB aansluiten.

En hoe de rest gaat weet ik niet. Kijk maar op:

www.camstreams.com

Sommige mensen daar hebben zelfs een chat-mogelijkheid, zodat je het hun rechtstreeks kan vragen. Zij hebben die kennis. De tijd in USA: 3 uren optellen en dan de andere helft van de dag. Dus 1 uur in de nacht bij ons is 4 uur in de middag bij hun.

Laatst bewerkt:
ik heb een usb webcam op mijn computer
en ik zoek eigenlijk software voor mijn pc
waarmee ik een verbinding kan maken met mijn webcam
en waarmee ik kan uploaden naar een webpagina

Dus je wilt niet een live verbinding dat mensen het live kunnen zien, maar je wilt een filmpje op een internetpagina af kunnen laten draaien?

Dus toch. Kan je redelijk engels? Dan zou ik nu naar www.camstreams.com gaan en daar naar live cams om daar even iemand aan te spreken die nu live op de camera zit. Sommige mensen hebben daar een chat sessie. Je hebt ook nederlande live camera sites, een vriend van mij deed dat en het was erg eenvoudig.

Welke windows versie heb je in gebruik? Ik vind het ook wel leuk om te gaan doen, dan zal ik morgen die vriend van mij vragen als ik hem te pakken krijg.

Ik weet niet hoe goed je duits is, maar ik heb even bij een duitser op die camstreams doorgeklikt naar de handleiding om livestreams te verzorgen. Hij deed een hele belangrijke mededeling om niet arm te worden. Als veel mensen namelijk op jouw site naar jouw live stream kijken is dat heel veel download. Jouw provider wordt er niet blij van en die brengt de kosten bij jou in rekening uiteindelijk en dat kan je erg veel geld kosten. Daarvoor heeft hij een alternatief en dat is zo'n speciale service van websites die het aanbieden van livestreams kostenloos doen. Lees maar hier:

http://www.server-seven.de/anleitung.htm

Je kan daar ook benodigde software downloaden, maar gezien de manier waarop duitsers alles vertalen zou ik de engelse variant zoeken op internet. In het duits wordt ieder woord vertaald. Een computer is een Rechner en een accelerator is een Beschleuniger. Hoe gek kan je het maken??? Maar de man spreekt wel wijze woorden.

Dat alvast als voorproefje

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar een programma dat webcam XP heet, heeft als mogelijkheid live te streamen.

Ik gebruik Windows MediaEncoder, is gratis en makkelijk ik gebruik. Alleen hou er rekening mee dat beelden van een webcam niet echt spectaculair overkomen. Beter zou het zijn om een echte videocamera te gebruiken die je aansluit op een video ingang of zoiets.
p.s. hoeveel mensen zullen er tegelijkertjd naar die stream kijken denk je?

gezien de jaarlijkse opkomst zal dat heel wat zijn

en ik heb nu Windows Media Encoder 9 hoe kan ik die aan een website koppelen???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan