streep onder een link

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelmathers

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Als ik een link maakt komt er altijd een streep onder, hoe krijg ik dit weg? Groetjes Michel

da's nou net waarom een link een link is. Haal de streep weg en het is geen link meer.

volgens mij niet zo herken je een link gloof wel dat je er een andere kleur streepje van kan maken hoe ne waar wee ik niet.....licht eraan of he top j e eigen site is ofzo???

bedankt voor het snelle antwoord, maar ik zie weleens dat er geen streep is.

Geplaatst door THE_BENNY_BOY
volgens mij niet zo herken je een link gloof wel dat je er een andere kleur streepje van kan maken hoe ne waar wee ik niet.....licht eraan of he top j e eigen site is ofzo???
Die streep maakt mij nix uit, behalve bij mij menubalk, dat staat netter, kijk zelf maar: hier

bericht weggehaald....... was wat anders

Laatst bewerkt:
het was een anders scr¡ptje, ik heb het al weggehaald

oke je moet de style tag in de <head> en </head> zetten onder de titel:

<style>
a:hover { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; color: #990000; text-decoration: underline}
a:link { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; color: #000066; text-decoration: none}
a:visited { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10pt; color: #31654A; text-decoration: none}
</style>

FF een korte uitleg:
a:hover = als je over de link gaat wordt de kleur #990000, bij >> text-decoration: underline kun je dus underline vervangen door none of overline (streep komt er boven) wat je maar wil
a:link = is de link die je krijgt als je er niet op staat
en als laatste
a:visited = als je al op de pagina bent geweest waar de link naar toe gaat.
Je kunt natuurlijk alle waarden van "font-family", "font-size", "color:" en "text-decoration" naar wens veranderen.

mailman heeft het goeie antwoord
text-decoration:none
betekent geen verfraaiingen
ook leuk is als je dit neerzet:
a:hover {color:000080;text-decoration: underline & overline}
krijg je er ook nog een lijntje boven ;)

werk met een css file

Als je deze instelling voor meer pagina's wilt gebruiken moet je werken met een css file

je maakt in kladblok een bestand met als inhoud bijv.

a:link
{
color: #ffffff;
font-family: Verdana;
font-size: 10pt;
}

a:visited
{
color: #ffffff;
}

a:active
{
color: #000000;
}

en slaat dit op als opmaak.css
daarna zet je in de head van iedere pagina op je site

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="opmaak.css">

het scheelt per pagina code maar het maakt het veranderen van stijl een stuk makkelijker. Je hoeft dan alleen maar opmaak.css aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan