Streep op beeldscherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

miesjelpost

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Ik heb onlangs een nieuwe computer aangeschaft die ik nodig heb voor mijn studie (voor o.a. videobewerking). Ik heb voor videobewerking een tweede beeldscherm erbij. Beide zijn 17 inch crt. Alles werkt prima, maar zodra ik mijn tweede beeldscherm aan doe komt er een streep op het eerste beeldscherm. Weet iemand hoe die komt en wat ik er aan kan doen?

is dat een wit streepje van links naar rechts

beide monitoren in een een geaard stopcontact?
geluidsboxen in de buurt.

Ik heb net de videokaart eruit gehaald en er opnieuw ingezet en nu zit de streep op een andere plek.

Dan heb je waarschijnlijk toch een elektrisch veld opgebouwt. Zet er eens een boek tussen.

streep blijft er staan, kan het misschien kom, doordat ik mijn stekkerdoos direct achter het beeldscherm heb staan?

Dus: interferentie storing. Dan zal je toch je beelschermen op een afstand van+/- 30 cm uit elkaar moeten plaatsen.

Kan het ook kwaam als ik wel naast elkaar laat staan. Behalve dat ik geirriteerd wordt door die streep

Geplaatst door miesjelpost
Kan het ook kwaam als ik wel naast elkaar laat staan. Behalve dat ik geirriteerd wordt door die streep

Kwaad kan dit niet, maar zoals je zegt, irritant. Wat je ook kan doen is een alumium plaat er tussen zetten, dat zal helpen, maar of dit afdoende is?.

En je beeld gaat straks toch een keer krom trekken en dan moet je ze wel iets verder uitelkaar zetten.:p

aluminium plaat helpt inderdaad. De streep is dan al vele malen minder erg.

Goed, boor nu een gaatje in die plaat, schroef nu een draad vast hierop, en sluit die aan op je aarding, als dat mogelijk is.

Ik heb niet echt veel verstand van stroom enz. Dus ik snap niet zo goed hoe je dat bedoelt:)

Ik heb niet echt veel verstand van stroom enz. Dus ik snap niet zo goed hoe je dat bedoelt:)

Even trachten uit te leggen. Heb je stopcontacten met rand aarding, of stopcontacten met een pin ? Is het een dominostekker met 2 aansluitingen of 3 aansluitingen.? Heb je ergens een ongeschilderde buis liggen van waterleiding, of CV? Het is nu moeilijk om het van hieruit te zien natuurlijk. Even nog wat info over de electriciteits voorziening.

Ter plaatse zou ik het misschien in 5 min. kunnen oplossen, maar van hieruit ??

stopcontact_1.jpg

deze is geaard (Rechts)

images

deze niet

ik hoop als dit je een beetje helpt

is die wel in de buurt van een geaard stopcontact ?

zo ja probeer die stekker doos daar eens in te pluggen
en dan ff dat ene truukje van vanzwam nog eens een
x :)

of misschien is dat geaarde contact al wel voldoende

VanZwam schreef : Goed, boor nu een gaatje in die plaat, schroef nu een draad vast hierop, en sluit die aan op je aarding, als dat mogelijk is.

die " aarding" is dus dat ene pinnetje op de eerste
stopcontact plaatje :)

stop hem NIET in het gaatje

buig het koper stukje van die draad een beetje om zodat je hem als ware er onderdoor kunt halen
en dan voorzichtig vast draaien met iets dan
stekker in de Geaarde contact dat zou dus
moeten helpen
zoals vanzwam schreef ;)

maar als je dat te gevaarlijk lijkt

(wat ik me goed kan voorstellen)

dan moeten we opzoek naar een andere oplossing

helaas kan ik je niet verder helpen
ik moet nu opweg naar mn euh werk :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug