Strepen en uitvallen scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Hey

Was gisteren een film aant kijken op mijn pc, toen er plots storing in mijn beeld van mijn film kwam. even later was er storing over heel mijn scherm, vertivale strepen met alle mogelijke kleuren die flikkeren enz.

Mijn pc herstarten hielp niet, heb vervolgens hem open gedaan om te kijken als alles nog op zijn plek zat, en toen was het probleem weg.
Even later opnieuw storing, en viel zelfs mijn scherm ineens uit, kreeg geen signaal meer.

Zou dit een defect kunnen zijn of gewoon een slecht contact? Want op gebied van hardware ben ik niet zo echt thuis

Laatst bewerkt:
Hallo

Lijkt mij een duidelijk symptoom van een te heet gelopen g.p.u. , indien de betrokken videokaart er eentje is met aktieve koeling , deze fan eens nakijken op korrekte en soepele werking .

Terwijl de betrokken p.c. toch open is , alle andere ventilatoren en aanzuigopeningen zuiver maken.

Peter

De videokaart heeft idd een eigen fan, deze werkt volgens mij normaal, net zoals de hoofddvan van de pc.
Had het behuizingsschroefje van de videokaart wat losser gezet zoda ik hem eens kon bewegen, en toen heb ik een paar dagen geen problemen gehad

Nu juist zette ik mijn pc aan (heeft vandaag nog niet opgestaan, dus lijkt het me straf dat het aan overhitting ligt) en had ik opnieuw strepen

heb vervolgens het schroefje terug aangedraaid, probleem weer opgelost

maar voor hoelang...

Hallo

Slechte kontakten in de betrokken connector is een andere mogelijkheid.

Betrokken kaart enkele malen in/uitpluggen is meestal voldoende .

De hardnekkige gevallen laten zich meestal oplossen d.m.v. een drupje kontaktspray.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan