Strepen in beeld G450

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Hi,

Ik heb het volgende probleem met mijn G450.
Als ik vanaf mijn DVD-rom een film afspeel dan doet deze het perfect.

Maar als ik het vanaf mijn HD afspeel dan heb ik hier en daar wat opflikkerende strepen. Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitleg. Nu heb ik al de laatste drivers voor Win xp van de matrox site gehaald maar dit maakte niets uit.

De reden dat ik dit zo belangrijk vind is het volgende als ik namelijk een dvd film rip naar mijn HD om deze te branden op een dvd+r heb ik soms voor een seconde beeld bevriezingen en soms dat er wat film blijft hangen of er storing in het scherm komt zoals bij een sataliet uitzending als deze ff stoort. Dat moet je zien als een strookje blokjes wat dan onder of in het midden van het scherm te zien is. Niet te verwarren met svcd blokjes bij hoge snelhied of dergelijk. Als ik de film niet hoef te converteren omdat het al een DVD 5 is en met DVD decrypter als een iso wegschrijf heb ik het probleem ook gehad dus het is geen converteer probleem.
Tenminste ik ga ervan uit dat DVD-decrypter dan alleen maar ripped en brand meer niet.

Nu ben ik al een week bezig met alles te proberen en weet dat de dvd-rom perfect de bestanden op mijn HD zet dus dat valt af. Zou dit aan de videokaart kunnen liggen aangezien deze tenslotte ook geen perfect beeld vertoont bij het afspelen. Ik gebruik windvd maar bij power dvd heb ik het zelfde probleem. Als ik overigens de VOB files naar een andere pc over zet via netwerk dan spelen ze daar perfect af zonder strepen dus de Files zijn goed.

Ja het is een moeilijke ik ben er nu al zo'n 5 dagen mee bezig hopelijk kan iemand me hier vertellen of de videokaart er mee te maken kan hebben en in ieder geval opheldering geven over het zien van de flikerende strepen van het afspelen van de VOB file vanaf mijn HD.

Configuratie:

AMD ATHLON 900MHz
Maxtor 20 GB HD fat 32
IBM 100 GB 7200 HD ntfs
Matrox g450 Dual head
Meer dan 700 MB mem
Asus Moederboard

Alvast bedankt,

Ray

Het lijkt me toch een driver probleem, ik heb zelf een G400 en totaal geen problemen.
Het is helaas niet altijd zo dat nieuwere drivers automatisch beter zijn, dus misschien een oudere versie proberen.
Nog even voor de zekerheid, na het installeren van nieuwere (of oudere) drivers MOET je ook DirectX opnieuw installeren.

Als ik vanaf mijn DVD-rom een film afspeel dan doet deze het perfect.
een videokaart kijkt niet waar het bestand vandaan komt.
Als ik overigens de VOB files naar een andere pc over zet via netwerk dan spelen ze daar perfect af zonder strepen dus de Files zijn goed
de bestanden zijn het dus ook niet.

blijft over de settings voor de harddisks.

dma (aan) en write behind cache (uit) zijn er 2 waar je wat mee kan doen.
beide settings zijn te vinden in apparaatbeheer onder dvd/cd-rom drives en ide/atapi controllers.

daarnaast kan je kijken naar teveel meedraaiende software.
schakel ook tijdelijk eens een eventuele virusscanner uit.

grtz,pe.

Laatst bewerkt:
Hi,

Bedankt voor de reacties.

Ik had nog een oude Diamond stealth liggen en heb deze gebruikt voor een testje en nu zijn de strepen weg.

Alleen jammer genoeg heb ik nog steeds problemen met het rippen :-(
Dus dit lag niet aan de grafisch kaart en waar het wel aan kan liggen is mij niet duidelijk.
Dit is zo'n vage klacht ik snap er niets van.
Ik run XP pro met verder niets geinstalleerd behalve WinDVD en Nero en dit is niet de oorzaak dat heb ik al uitgeporbeerd.

Aan DVD decrypter ligt het niet en ook dvd2one niet aangezien ik deze proggie al heb vervangen door andere en dan het zelfde probleem heb.
De processor is zeker niet te traag en ik heb de bevriezingen/storing ook als er niet geconverteerd word.
Ik heb deze alleen niet als ik de files direct overzet van dvd naar HD en dan weer naar DVD maar dit is natuurlijk alleen maar mogelijk met onbeveiligde dvd dus de HD is ok.

Ik heb al niet veel haar op mijn hoofd maar begin nu toch het beetje wat ik nog heb er uit te trekken ;-)
DMA is overigens ingeschakeld maar ik zie geen optie voor cache.

Het probleem is dat ik ook niet kan kijken of het beter gaat met win 98 want daar kan ik geen files groter dan 4gb mee maken. Als jullie nog sugesties hebben graag de videokaart is in ieder geval niet de boos doener dat weet ik nu.

Bedankt,

Ray

dma aanzetten voor de harddisk.

de write behind cache setting kan je vinden bij de policies van je disk drives.

zet die uit.

staat in xp standaard aan.

pe.

Hi,

Helaas kan ik de functie voor schrijfcache niet veranderen. De optie zie ik wel maar beleidsinstellingen kan niet veranderd worden. Ik heb twee opties en beide kan ik niet aan of afvinken :-(

Denk je dat dit de oorzaak kan zijn voor de beeldbevriezingen en de storing?

De instelling optimaliseren voor prestaties is nu dus van kracht en kan niet afgevinkt worden.

Bedankt voor de reactie,

Ray

heb meermaals gelezen dat write behind cache niet gunstig is tijdens videobewerkingen.

of dit echt de oorzaak is van jouw probleem is niet zeker.

is echter wel een belangrijke instelling.

als je de Intel's Application Accelerator geinstalleerd hebt dan kan je inderdaad niet bij die opties.

pe.

Laatst bewerkt:
HI,

Het is een AMD en ik heb voor zo ver ik het weet niet zo iets geinstalleerd op de pc.

Ik heb nu een amd proccesor en een asus moederbord van een vriend van me geleed ik ga zo ff de boel over zetten kijken of ik dan nog iets tegen kom.
Als ik dan ook het probleem heb dan ligt het toch aan de HD of zo al denk ik het niet maar ik ga het toch ff proberen.

CYA,

Ray

Hi,

Het probleem met de videokaart is opgelost.
Toen ik powerDVD geinstalleerd had en een film wilde afspelen leiet deze met weten dat de de instelling niet optimaal was en zette deze zelf om naar 1024x768 32 bit. Vervolgesn was het probleem opgelost op dat gebied. Het nieuwe Moederboard en de AMD chip hebben ook het andere probleem niet dus ik weet nu zeker dat mijn HD etc... allemaal goed is alleen is er iets misschien met mijn eigen AMD niet helemaal goed.

Bedankt voor de input,

Ray

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan