strepen in beeld----radeon

• Onderwerp starter Onderwerp starter Henk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ter vervanging van mijn 9800 pro een GF 7600 GS gekocht.
Ben geen vreselijke gamer, dus een zwaardere kaart vond ik overdreven, deze kaart speelt FarCry en Doom3 feilloos met de hoogst mogelijke instellingen.
Bovendien heeft deze kaart Pixel-Shader 3, Vertex-Shader 3 en ShaderModel 3.0 (handig als er ooit eens Vista op de pc komt), rap geheugen en bovenal een redelijke prijs.

ja, die had ik in overweging de 7600GS, maar wilde gelijk maar door naar de 7800GS,
maar nu blijkt de 7950GT met 512MB gehuegen goedkoper te zijn dan die 7800GS.

dus nu overweeg ik die laatste aan te schaffen

Tsja, als je verder een 'top' systeem hebt, dan is dat een mooie optie, voor mijn systeem vond ik het overkill, of zo je wilt, het prijsverschil niet waard. De 7600GS is al weer een behoorlijk stuk rapper dan een 9800pro.

overkill??, mijn systeem wijkt niet veel af dan die van jouw, en bij salland werd ik op deze kaart gewezen, die 512 is inderdaad een beetje onzin, maar hij is maar 16 euro duurder dan de 7950GT met 256 MB geheugen , moet je dat dan laten lopen??

Nee, dat is jouw keuze. Mijn mening is alleen, een videokaart van meer dan € 100,- is mijn systeem niet meer waard.
voor de hele zware nieuwe games helpt ook een 'top of the bill' videokaart niet meer, daarvoor moet je ook nog een rappe processor hebben (en die past niet op dit mobo)
Ik kies nu voor een redelijke investering (die gelijk opgaat met de rest van de systeemwaarde) en zal later daardoor iets meer geld kunnen besteden aan een nieuw systeem met dual/quad core, pci-e en een daarbij passende videokaart.

welke ga jij kopen??:thumb:

Oowh uhm.. Voor mijn eigen PC had ik destijds als een nieuwe (Geforce 6600GT) en in de PC waar ik de ATI in wilde zetten gaat een goedkoop dingetje als tijdelijke oplossing.. MAAR WEL EEN NVIDIA!

Verder doe ik precies wat Meastro12 ook doet en wacht voor mijn eigen PC tot 'ie uit elkaar valt en dan spaar ik voor een turbobak die weer jaren (uhum.. computers.. uhum) mee kan :-).

ik begrijp wat je bedoelt, maestro

en xp-pc , een kaart die weer jaren meekan??:p
dat ik die 9800pro kocht was dat de eerste kaart met 256 MB, hier bij helpmij, waren ze verbaasd, ""wat moet je daar nou mee, er is geen enkele game of software , dat dat gebruikt , pure overkill, zonde van je poen"", dit is 2,5 jaar terug ofzo:p .

Ik nog dapper , ""ach dan kan ie mooi een tijdje mee, ik koop hem gericht op de toekomst""
Nou daar ben ik nu dan mooi klaar mee:confused:

Ik ben er inmiddels wel achter dat je nooit computerzaken moet kopen met "oog op de toekomst".

Ik ken genoeg mensen die zeggen "die videokaart koop ik later wel". Tegen de tijd dat ze dat willen doen zijn er al zoveel nieuwe(re) technologiën en mogelijkheden dat een upgrade eigenlijk bijna niet meer de moeite waard is :-).

ik heb de 7950Gt aangeschaft, ik hoop dat mijn probleempjes hiermee tot het verleden behoort

bedankt allemaal:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan