Strepen in document (scanner)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pc-chiller

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Hoi,

Sinds kort is de kwaliteit van mijn scanner, Epson Perfection 1640SU zeer slecht. Er verschijnen verticaal gekleurde strepen in het document. ik heb alles geprobeerd, scanner van binnen schoongemaakt, op een andere pc aangesloten, maar geen beter resultaat. Iemand met hetzelfde probleem? Wat zou het kunnen zijn?

Graag jullie hulp,

Kwaliteit van je lamp loopt achteruit na verloop van tijd, ik weet niet hoe oud je sanner is of hoe vaak je scant.
Ik had destijds problemen met een trust scanner (ook zo ineens slechte kwaliteit afleveren en was 2 jaar oud)
Einde va het verhaal is: Otje ruimt alles op en en er staat nu een mustek scanner naast de computer.
Tja, .. tis geen oplossing wat ik aangeef .. of ook weer wel natuurlijk.... nou ja... ik weet het verder ook niet.

je zou bij epson eens kunnen vragen wat een nieuwe lamp kost .
hoe oud is die ???????
want 2 jaar zou wel erg kort zijn
ik heb hier een trust 8 jaar oud doet het nog goed
scan veel foto`s voor klanten in om op cd te zetten...

Ik had een Trust easyscan 9600, kostte destijds f100,- (dat was toen ook errug goedkoop)
En als iemand uit een computershop zegt dat deze Trust bekend staat om zijn slechte lamp dan tuin ik daar natuurlijk in. Ik zou niet weten hoe ik zelf een lamp moet controleren.
Maar Anni is niet zo gek dat ze gelijk een nieuwe bij deze praatjesmaker koopt, die struint eerst de koopjes af want voor de service hoef je deze dingen niet om de hoek te kopen.

Zal ik je vertellen dat ik problemen had met mijn scanner (hp2100) i.c.m. XP! Ik had dus ook van die vage gekleurde strepen in de scan, varierend van groen/blauw tot rood/geel. Update geinstalleerd en de problemen waren verdwenen! Alleen moet ik nu wel steeds eerst de scanner uit de usb poort halen en er weer in stoppen voordat XP hem ziet. Maar hij doet het daarna wel!! Gr. Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan