Strepen op het scherm en het scherm is NIET defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

JBComputers

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2011
Hallo beste mensen,

Ik heb nog een vraag over een andere laptop van mij. Ik heb namelijk nog een Acer Aspire 1650 waarvan het scherm vreemd doet.

Soms is er gewoon niets aan de hand, maar zodra je het scherm weer iets verder open klapt komen er weer enorm veel strepen. Soms valt het mee, en soms is het bizar.

Nu heb ik het scherm even los gedraaid, in de hoop dat de stekkers er niet goed opzaten. Alles weer aangesloten en toch werkt het niet.

Nu heb ik gehoord dat het dan aan de "connectors" van het scherm ligt, of aan de kabel. Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast dank!

Mvg JBC

Zoals in de chat vandaag aangegeven, waarschijnlijk de verbinding naar het scherm toe niet goed meer. Kan een los contact in de bedrading zelf zijn.

Zo ver was ik al, "waarschijnlijk de verbinding naar het scherm toe niet goed meer"

Maar hoe is dit op te lossen? want dit crystal scherm is 140 euro nieuw. Dus als het kabeltje defect is, hoe kun je dit (eenvoudig) oplossen?

Bedankt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee, zal ook van de laptop afhangen, iedere laptop type is weer anders gemaakt.

Is er uberhaupt de mogelijkheid om een kabel van een lcd scherm te vervangen?

Vaak zit het met kleine stekkers verbonden, mogelijk de VDK_P nog je topic ziet. Die heeft vall wel oplossingen voor dit soort "akkefietjes".

Oke bedankt, anders even contact opnemen met sparepats of nowthatsit lijkt me. Wellicht dat hun het kabeltje kunnen bestellen en deze kunnen leveren.

Hartstikke bedankt, ik zal jullie op de hoogte houden!

Even een update: Net een extern schermpje aangesloten via VGA. Alsnog hetzelfde probleem met de strepen, dus komen we uit op de videokaart of moederbord? Iemand advies? :(

Dan vermoed ik de videokaart zelf. Echter zal die onboard zitten, dus heb je ook het moederbord.

Gelijk even gekeken ja, hij zit onboard. Dit betekend een heel nieuw moederbord? :( of is dit te fixen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan