strepen op scherm laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toufik

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Hallo,

Ik heb een Aopen 1557GLS die sinds kort op het scherm strepen bovenop de normale output weergeeft waardoor het amper mogelijk is om nog correct te werken.

Soms werkt alles perfect en soms treden de strepen op,dus het is niet altijd zo en het is moeilijk in te schatten wanneer dit zich wel of niet voordoet.

Wat zou de reden kunnen zijn of een oplossing?

Bedankt,

Reactie

Waarschijnlijk zitten er draadbreuken in de draajes die door het scharnier van het scherm lopen. Waarschijnlijk veranderen de strepen als je de hoek van het beeldscherm wijzigt.

Waarschijnlijk zitten er draadbreuken in de draajes die door het scharnier van het scherm lopen. Waarschijnlijk veranderen de strepen als je de hoek van het beeldscherm wijzigt.

bedankt,stel dat het dit zou zijn,is het mogelijk dit te vervangen?moet dit gebeuren met de "originele" kabel of is de kabel niet afhankelijk van aopen en kan eender welke kabel gebruikt worden?

Reactie:

Die kabel hoort heel specifiek bij dat type laptop.
Het is een soort dunne folie van koperbaantjes, waar door het vele buigen (openen en sluiten van het scherm) op den duur breuken in komen.
Het is helaas een veel voorkomend euvel bij de wat oudere laptops.

Hallo

Sluit eens een extern scherm aan ....

Zo weet je of het de chipset is , of ....

Mits de strepen bovenop de normale beeldweergave is , kun je volgens mij een "kabelbreuk" uitsluiten .

Gokje : koelingsprobleem

Peter

Hallo

Sluit eens een extern scherm aan ....

Zo weet je of het de chipset is , of ....

Mits de strepen bovenop de normale beeldweergave is , kun je volgens mij een "kabelbreuk" uitsluiten .

Gokje : koelingsprobleem

Peter

Als je zegt koelingsprobleem,welke koeling bedoel je dan?cpu,laptop,iets anders?Wat kan hieraan gedaan worden?

Zou het feit dat het probleem zich voordoet na enige tijd (en dus al opgewarmd is) de koeling toch zijn?

Hallo

Heb je al eens een extern scherm aan gesloten ???

Heb je dan dezelfde problemen ???

Ik veronderstel dat het de chipset is die te warm wordt , moest de c.p.u. te warm heb je weerom andere symptomen.

Om de chipset en ventilatoren doeltreffend zuiver te maken dient het toestel te worden geopend. (meestal enkele schroefjes onderaan )

Peter

Hallo

Heb je al eens een extern scherm aan gesloten ???

Heb je dan dezelfde problemen ???

Ik veronderstel dat het de chipset is die te warm wordt , moest de c.p.u. te warm heb je weerom andere symptomen.

Om de chipset en ventilatoren doeltreffend zuiver te maken dient het toestel te worden geopend. (meestal enkele schroefjes onderaan )

Peter

Hallo,

heb een extern scherm aangesloten en het probleem blijft ook voorkomen op het extern scherm.

Wat kan ik nu doen?

Bedankt,

Hallo

De eerstvolgende logische stap , indien je dezelfde symptomen hebt d.m.v. een extern scherm heb ik reeds eerder vermeld ....

"Ik veronderstel dat het de chipset is die te warm wordt , moest de c.p.u. te warm heb je weerom andere symptomen.

Om de chipset en ventilatoren doeltreffend zuiver te maken dient het toestel te worden geopend. (meestal enkele schroefjes onderaan ) "

Peter

Hallo

De eerstvolgende logische stap , indien je dezelfde symptomen hebt d.m.v. een extern scherm heb ik reeds eerder vermeld ....

"Ik veronderstel dat het de chipset is die te warm wordt , moest de c.p.u. te warm heb je weerom andere symptomen.

Om de chipset en ventilatoren doeltreffend zuiver te maken dient het toestel te worden geopend. (meestal enkele schroefjes onderaan ) "

Peter

hey,

als je zegt dat de chipset te warm is,hoe komt het dan dat als ik die opstart na dat ie 24u heeft uitgestaan direct het probleem vermeldt?Je zou verwachten dat hij na lange tijd inactief geweest te zijn int begin correct zou werken,maar dat doet die niet.

Heb die opengemaakt,maar binnen lijkt alles in orde,niets speciaals te melden.

wat kan ik nog proberen?

bedankt,

heb een fotootje genomen v/h probleem.

foto is niet zeer goed,maar je kunt duidelijk de strepen zien.

Hallo

Echt duidelijk is de foto niet .

Start de p.c. eens op d.m.v. bootbare c.d. "x.p. install" of in veilige mode .

Heb je deze strepen ook al tijdens de p.o.s.t. v/d p.c.

Peter

Hallo

Echt duidelijk is de foto niet .

Start de p.c. eens op d.m.v. bootbare c.d. "x.p. install" of in veilige mode .

Heb je deze strepen ook al tijdens de p.o.s.t. v/d p.c.

Peter

hallo,dit probleem doet zich voor vanaf dat je de pc aanzet (dus ook in de bios en het opstartscherm v/d pc),vanaf dat windows opgestart wordt blijft het hetzelfde en beginnen ze "te schokken en bewegen".Dus zelfs zonder harde schijf blijft het hetzelfde probleem.

wat denk je?

Hallo

Ik vermoed dat de videochipset is gesneuveld ...

Exit ... terminus ....

Tenzij er nog anderen zijn met een of ander lumineus idee...

Jammer .

Peter

Heb je kortgeleden een speakerset aangeschaft? En heb je de subwoofer en/of de speakers dicht in de buurt van je beeldscherm geplaatst?

Zet ze dan eens als test aan het andere eind van de kamer of nog verder. Magnetiche velden kunnen die strepen veroorzaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan