Strepen op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calymne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
Hoi.

Ik heb een paar maanden geleden een tweedehandse (misschien niet zo'n goed idee) laptop gekocht. Nu was ik een spel aan het doen (maplestory, weet niet of welk spel veel uitmaakt), en ik realiseerde me ineens dat de accu nog in de laptop zat. Ik deed hem dus dicht, haalde de accu eruit en deed hem weer terug open. Toen had ik ineens allemaal verticale groene strepen op mijn scherm. Toen heb ik mijn laptop uitgezet. Een uurtje later heb ik hem opnieuw aangezet. Eerst leek er niks aan de hand, maar toen kwamen de strepen terug, ook in windows. Ik liet mijn computertje overnieuw opstarten, en zelfs in het bios scherm kwamen de strepen. Ik heb er een screeny van gemaakt. Ben bang dat de videokaart weer stuk is (net als met mijn vorige laptop), maar die deed toch wat anders. Hier is in elk geval de screenshot. In het spel zagen de strepen er wel iets anders uit dan op de screenshot, meer horizontaal. Hoop dat iemand me kan helpen. Dank je

http://img824.imageshack.us/img824/4603/naamloosob.png

Laatst bewerkt:
Even eerst de vraag, waarom je de accu eruit wilde halen.
Dat ontgaat me even.

Strepen en stippels op je scherm, die ineens optreden is vaak te wijten aan een defecte of oververhitte video-chip.

Heb je de laptop als eens ontstoft? ventillator en koeling schoonmaken.

De stekker zat in het stopcontact, dat is niet zo goed voor de accu. Heb hem net ontstoft, de ventilator uitgespoten met droge lucht, maar het helpt niet. Kan die er jammer genoeg niet uit halen

Ik neem aan dat een nieuwe laptop kopen onvermijdelijk is (aangezien de nieuw-prijs van deze laptop ongeveer 200 euro is). Is het misschien beter een pc te kopen, omdat die minder snel kapot gaan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Verhaal over de accu.... ach, vaak overleeft de accu de laptop wel.
Gewoon er in laten zitten.

Waarom krijg je de laptop niet open?

Welk merk / type?
Een HP of een Acer?

Het lijkt inderdaad dat je grafische kaart stuk is. Heb je een mogelijkheid om extern een grafische kaart in te steken? dan kan je hiermee testen of het inderdaad zo is.

Het is af te raden een batterij uit de laptop te verwijderen als de laptop aan staat. Anders heb je kans dat het hele systeem crasht en daardoor beschadig je misschien nog hardware ook. Ook een batterij aansluiten op een draaiende laptop kan voor schade zorgen.

Het is een Toshiba Tecra S1, weet alleen het serienummer niet uit mijn hoofd. Ik ga maandag naar een computerwinkel, dan kan ik daar vragen of ze dat voor me kunnen testen. Mijn moeder wil vragen of ze hem nog kunnen repareren, maar ik weet eigenlijk zeker van niet. Ik ben nu een nieuwe pc aan het zoeken, want ik denk niet dat ik nog veel aan deze heb. Weet iemand toevallig of pc's van Dell goed zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan