Strepen, Pixels en Zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hey,
Neem alsjeblieft even de tijd om dit te lezen want ik heb namelijk al een paar weken een probleem met mijn pc:

Als ik namelijk op de pc bezig ben met een spel of op internet o.i.d. dan start mijn pc opeens opnieuw op. Als hij dan bij het startmenu van windows is start hij weer opnieuw op en opnieuw en opnieuw. Het aantal keren dat dit gebeurd varieert van 1 tot 7 à 8 keer.

Al eerder heb ik ook via forums deze vraag gesteld, toen was het antwoord dat misschien mijn batterij van de bios kaart ( volgens mij hier, ik ben hier niet zo'n held in) leeg was, deze heb ik dan ook direct vervangen. Hierna leek het probleem opgelost, totdat hij na een paar dagen weer opnieuw begon met afsluiten en opnieuw opstarten. Ik was dus weer terug bij af.

Deze week kwam er, zoals wel vaker, een foutmelding van windows met de vraag PROBLEEM VERZENDEN of NIET VERZENDEN. Als ik dan koos voor PROBLEEM VERZENDEN, kwam er een link naar windows en die gaf aan dat het probleem veroorzaakt werd door "HP MEMORY DISC CREATOR". Deze heb ik eerst geprobeerd te updaten, waarna opeens mijn geluid het niet meer deed. Ook niet als ik software van de geluidskaart opnieuw ging updaten of opnieuw installeerde. Hierna heb ik systeemherstel gedaan, toen deed het geluid het weer, maar het probleem was ook weer terug.

Na een paar keer heb ik het programma "HP MEMORY DISC CREATOR" opgezocht bij software en verwijderd. Hierna starte hij een aantal niet meer opnieuw op, maar kreeg ik opeens allemaal rare pixels in beeld, naar mate hij langer aan was kwamen er meer pixels bij. Wanneer ik een spel probeerde te spelen bevroor hij ook een aantal keren. 1 keer was het zelfs zo erg dat hij nadat hij weer bevroren was verder ging en het net alsof leek alsof de game niet gerenderd was, ik zag allemaal streepjes, pixels en geen andere mensen in de game.

Nu komt hij bijna niet meer tot het startmenu van windows, zelfs voordat windows start zijn de rare "misplaatste" pixels al in beeld. Nu is mijn logische verklaring dat het hardwarematig moet zijn. Volgens mij is het de videokaart o.i.d. Ik heb alleen geen idee of ik een AGP of VCI kaart hebt ( ofzoiets).

[ Edit: PCI :P ]

Ik hoop dat dit genoeg informatie is,
Robin

Hier een aantal foto's van hoe ik het zie:

Bijlagen

• SP_A0353 2.JPG
    SP_A0353 2.JPG
    51,2 KB · Weergaven: 46
  • SP_A0355 2.JPG
    SP_A0355 2.JPG
    12,3 KB · Weergaven: 19
  • SP_A0358 2.JPG
    SP_A0358 2.JPG
    57,3 KB · Weergaven: 22
  • SP_A0352 2.JPG
    SP_A0352 2.JPG
    26,7 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Meestal wordt dit inderdaad veroorzaakt door de videokaart.

De symptomen worden meestal veroorzaakt door ''kapot'' geheugen op de videokaart.

Update!

Meestal wordt dit inderdaad veroorzaakt door de videokaart.

De symptomen worden meestal veroorzaakt door ''kapot'' geheugen op de videokaart.

Oh, ok.
Maar als ik hem wil vervangen, hoe weet ik of ik een PCI, PCI-e of een AGP kaart heb, ik ben wat dat betreft een leek.

Ik weet niet eens zeker wat mijn videokaart is.
Is mijn videokaart nr 1 (groene) of nr 2 (gele) op de foto, ik dacht nr 1, daar staat namelijk
256 mb op aangegeven, en er zit een ventilator op. Maar als ik naar foto's kijk van AGP kaarten op internet dan zie ik vrijwel altijd die 4 aansluitpunten als aansluiting voor de kaart.

HELP!

Bijlagen

• SP_A0352 3.JPG
    SP_A0352 3.JPG
    28,7 KB · Weergaven: 25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan