Stress bij het opstarten!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Favreleuba

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Hallo allemaal,

Ik heb een lichtelijk stresspuntje....

Ik heb een pc kast zonder monitor hier staan. Deze kast staat dag en nacht aan voor alle mooie dingen die ik hier tegen kom.....
Ik log op mijn "normale" pc in dmv verbinding met extern bureaublad en dan kan ik werken in de pc kast die ik voor het downloaden gebruik.

Het werkt perfect... Althans meestal....

Vandaag was ik ergens mee bezig en toen sloeg de pc vast... Nou op de reset knop gedrukt en de pc opnieuw laten opstarten, maar ik kon niet meer met deze pc in de pc kast komen.
Even een oude monitor uit de kast getrokken en gekeken wat er aan de hand was... En het geval is dat de pc niet wil doorstarten. ALthans zo zie ik het.... Enige tijd gelden heb ik het ook gehad, maar toen deed hij het vrijwel meteen weer, maar nu kom ik er niet uit.....
De vorige keer heb ik een foto gemaakt van het beeldscherm... Dit zie ik nu ook. het enige wat anders is >> S.M.A.R.T die staat nu op enable en OK dus niet met die melding zoals hij op de foto staat.

Wie o wie heeft er enig idee wat er aan de hand kan zijn???

Alvast bedankt!!!!!

DSCN2899.JPG

loop je bios eens na schijn dat er toch wat gebeurd is,
daar misschien staat boot mode niet goed.

Ik heb een pc kast zonder monitor hier staan. Deze kast staat dag en nacht aan voor alle mooie dingen die ik hier tegen kom.....
Kom jij ook al zoveel tegen ;) Ik heb precies dezelfde situatie met extern bureaublad. Inderdaad lastig als er problemen zijn.

Heb je misschien een update gehad van Windows met een videodriver er in? Ik kon me daardoor ook tenauwernood redden.
Lukt het je ook niet om in de veilige modus te komen en daarmee in apparaatbeheer?

Geplaatst door Elisa
Kom jij ook al zoveel tegen ;) Ik heb precies dezelfde situatie met extern bureaublad. Inderdaad lastig als er problemen zijn.

Heb je misschien een update gehad van Windows met een videodriver er in? Ik kon me daardoor ook tenauwernood redden.
Lukt het je ook niet om in de veilige modus te komen en daarmee in apparaatbeheer?

Hmm ja de vraag had ik eigenlijk gesteld op een ander forum en die verwezen mij hierheen.....

Maar j aik kom wel eens wat tegen... Vreemde is... Ik zet de pc aan en ineens staat er wat leuks op... Tja dan kan ik het niet laten het even te branden:thumb:

En ik heb echt geen idee waar het aan ligt...
Kom de bios niet in, opstarten in veilig modus pakt hij niet, hij pakt de windows cd-rom niet...

Bagger....
Vrees dat er wat defect is.. Als het de HD maar niet is... Die staat vol met dingen die er zomaar ineens op staan........ :p

Verder werkt het externe bureaublad altijd wel goed, maar zodra hij een storing heeft dan kan je ook meteen niets meer :mad:

Verder werkt het externe bureaublad altijd wel goed, maar zodra hij een storing heeft dan kan je ook meteen niets meer
Ja, of je installeert iets van je pas verworven 'pretpakket' en je moet tussentijds offline :cool: Op het moment dat je spontaan offline kiest kreun je :eek: Daar ga je weer met je gesjouw van beeldscherm.

Als je zo weinig kunt doen.........waarom hang je die schijf niet in je andere computer?

Heb je misschien de een of andere opstart diskette?

Geplaatst door Elisa
Verder werkt het externe bureaublad altijd wel goed, maar zodra hij een storing heeft dan kan je ook meteen niets meer
Ja, of je installeert iets van je pas verworven 'pretpakket' en je moet tussentijds offline :cool: Op het moment dat je spontaan offline kiest kreun je :eek: Daar ga je weer met je gesjouw van beeldscherm.

Als je zo weinig kunt doen.........waarom hang je die schijf niet in je andere computer?

Heb je misschien de een of andere opstart diskette?

WHAHAHA geweldig!!!
Het is aan die kant dus al niet veel beter als aan deze kant... Ik heb dus ook weer lopen slepen met een oud beeldscherm...

En ja dat kan ik nog doen om te proberen of hij defect is, maar ik moet hem er niet voor vast in hebben...
Dit heb ik in het verleden wel gehad maar gezien het feit dat er wel eens iets spontaan op mijn HD staat moet ik het uitpakken, herstellen enzenzenz oftewel de pc moet er dan redelijk aan trekken....
Om er dus geen last van te hebben tijdens mijn andere pc "werkzaamheden" is deze kast erbij gekomen....

Ja, alleen maar om te kijken of je er wat mee kunt doen. En anders wel om te redden wat er te redden valt.

Trouwens, er is een pakket kabels/stekkers te koop voor 78 euro. (MyCom) Kun je alles via 1 beeldscherm
/toetsenbord/muis doen. Ik heb er mijn oog al op laten vallen :)

Geplaatst door Elisa
Ja, alleen maar om te kijken of je er wat mee kunt doen. En anders wel om te redden wat er te redden valt.

Trouwens, er is een pakket kabels/stekkers te koop voor 78 euro. (MyCom) Kun je alles via 1 beeldscherm
/toetsenbord/muis doen. Ik heb er mijn oog al op laten vallen :)

Hmmm dat is op zich wel een strak plan.... Scheelt misschien een hoop stress....
Gezien het gebruik zou het wel de investering waard zijn.....

Ik wou je net een pm sturen, maar dat kan ik nog niet, want ben junior gebruiker...
Kan jij mij wel pmen??
Misschien msnen?? is iets handiger......

Er staat bij mij toch bericht? Daar kun je ook mailtjes sturen.
Maar, als het je opstartprobleem betreft kunnen we beter hier in Helpmij blijven. Dan hebben anderen er ook nog wat aan na jou.

Geplaatst door Elisa
Er staat bij mij toch bericht? Daar kun je ook mailtjes sturen.
Maar, als het je opstartprobleem betreft kunnen we beter hier in Helpmij blijven. Dan hebben anderen er ook nog wat aan na jou.

Dit krijg ik als melding:

U bent geen verenigingslid. De optie om Priveberichten te sturen is uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan