Strict/open internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinki3

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Hallo helpmij,

Thuis hebben wij hier een 'strict' internet. Ik kan hierbij niet de poorten openen omdat het niet veranderbaar is. ( Het is vast wel verander baar. Maar niet zoals in de meeste tutorials hier). Heel vreemd allemaal, maar volgens mij heb ik dat al eens gepost hier een paar jaar terug.
Daar heb ik het nu niet over. Wat ik vreemd vind is het volgende:

Het is al een jaar geleden. We hadden altijd een strict internet. Maar op een dag was het ineens "open". Ik kon bijvoorbeeld in iedere servers van games komen. Downloads gingen snel.Ik helemaal blij. Ik snapte er geen snars van hoe dit kon gebeuren, maar ik vond het mooi. Maar na ongeveer 2 weken is het weer naar strict gegaan.

Hoe kon dit gebeuren? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Sommige Providers managen het Internet. Dat will zeggen, ze sturen Firmware, en ze kunnen van afstand Porten open en dicht zetten.
(Stor je niet aan de groot en kleinschrijving hier, dat heb ik sinds ik IE 10 heb).

Oh, dat realiseerde ik niet eens xD.

Waarom hebben ze dat gedaan? En waarom hebben ze hem weer dicht gesmeten? Kan ik er heen bellen dat ze hem weer open moeten doen?

Misschien hebben ze per ongeluk de porten opengezet. Later werd dat weer hersteld. Indien je een managed router hebt, dan zal dat de provider niet zonder redenen doen. Misschien vertel je eens welke provider je hebt, dan kunnen wij verder kijken.
Bellen staat je naturlijk vrij, dan krijg je gelijk een antwoord. Wat er misschien ook mogelijk is: gebruik een eigen modem...

Bedankt voor je antwoord.
Mijn provider wij gebruiken: ICNN

Edit: ik heb mijn provider gebeld. Hij vertelde dat hij de router niet in kon komen omdat hun het niet hebben gemonteerd. Dus heeft hij de naam opgegeven wie onze router heeft geinstalleerd en gemonteerd. ( Een computer expert die ons helpt bij ons bedrijf.) Dan moet ik die maar eens bellen.
Wel vreemd dat onze provider dat niet kan doen.. vaag dit allemaal.

Laatst bewerkt:
Oke, onze computer expert heb ik ook gebeld en die wist het ook niet hoe dat kwam. Nooit van gehoord zei die.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan