Striker Extreem met welke (pc2-7200 of hoger) geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Page35

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
MB: Asus Striker Extreme
Proc: Intel E6750 (Core2Duo 2.66Ghz)
Video: Sparkle 8800GTS (2x)
Voeding: Coolermaster Extreme Power 550w Atx12v (Vers. 2.1)
HD: Seagate Barracuda 7200rpm,10,16MB cache 250GB

Bij de Asus Striker Extreme moederbord komt een heel duidelijk waarschuwing:

Due to NVIDIA nForce680i SLI chipset, ASUS only gaurantees DIMM's on memory QVL (Qualified Vendor List).
Other DIMM's might cause system instability.

De link naar QVL van de Striker Extreme:
http://www.asus.nl/310/download/products/1439/1439_10.pdf

Mijn vraag is weten jullie welke pc2-7200 (of hoger) geheugen op de moederbord (en in dit systeem) optimaal functioneren? Zou zonde zijn om lang te moeten wachten tot ik een goeie geheugen "toevallig" koop. Ik zoek 2 reepjes van 1GB trouwens :)

mvg,

Laatst bewerkt:
Hoever wil je gaan :
Corsair TWIN2X2048-10000C5DF Dominator 2048 MB, PC10000, 1250 MHz,
of
Mushkin DDR2 XP2-9200 Dual Channel 2048 MB, PC9200, 1150 MHz
of
2GB kit (1GBx2), Ballistix Tracer 240-pin DIMM (with LEDs), DDR2 PC2-8500 memory module (dit zijn erg goede overklokkers!!!)

Nvidia en Corsair doen altijd samen bij het ontwikkelen van nieuwe chipsets en geheugen!!!

:thumb:

weet niet of dit mag maar kijk bij Salland en Komplett daar vind je wel wat je zoekt;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij mag het Cybrgrass!! Bedankt voor de info, jammer dat Asus niet zo makelijk doet en hooguit alleen de 800Mhz geheugen in de lijst heeft gezet! Dus als ik dit goed begrijp is Corsair altijd wel een goede keus voor dit bord en chipset?

mvg,

asus

Moederbord fabrikanten gaan altijd op de ondergrens zitten, zodat er niets kapot gaat en er geen RMA 's komen dat kost alleen maar geld.
De geheugen fabrikanten hebben hun geheugen getest op de div moederborden en geven dan ook de garantie dat het werkt.
en CORSAIR is altijd goed denk wel dat het de beste zoniet een van de beste fabrikanten is. suk6:thumb:

Kan ik wel begrijpen, een Fabrikant moet zich wel indekken natuurlijk.. ik heb er eentje op Salland uitgezocht:

OCZ DDR2 PC2-8800 Gold Dual Channel

OCZ is ook wel een top merk hopelijk evengoed als Corsair, wat jij de hemel in prijst :) :)

de hemel???

Die staat er ook en OCZ is ook een goed merk een van de beteren en ze gebruiken ook nog eens de goede chips zodat als je gaat overklokken ook goede resultaten zal behalen
mocht je dat willen ga zoeken googlen om uittevinden welke chip er precies in jouw geheugen zit :evil:dit kan je alleen maar zien als je het al gekocht hebt. soms zijn het de goede (lees overklokken) en soms de mindere (minder hoog ove rte klokken):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan