string en variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Hallo,

Lig wat te klooijen..string en variabelen

Hoe krijg ik hier een correcte output van ?? de bedoeling is dat na het if statement de hele tabel met 2 rijen wordt geprint, er staan wat php tags tussen , dit heb ik even bewust laten staan, omdat dit voorheen alleen de php output was , nu wil ik dus de gehele tabel.

Code:
<tr >

<td>Korting : </td>
      <td><input name="week_korting " type="text"   style="color:#000"  value="<? echo number_format($week_korting,2,".",",")." &euro;" ?>" size="12" maxlength="10"  readonly="readonly" />      
<?php
if ($aantal_jaren >= 50) {
    echo "hallo";
}
?>    
</td>
    </tr>

Laatst bewerkt:
Ik snap niet wat je bedoeld... kun je het iets duidelijker uitleggen?

Ik snap niet wat je bedoeld... kun je het iets duidelijker uitleggen?

Nu staat de html code al in de pagina en wordt als conditie waar is alles erbij ""geprint" wat tussen de php tags staat echo......

Ik wil als de conditie waar is alles geprint wordt tussen <tr> en </tr>

Zo?

PHP:
<?php if ($aantal_jaren >= 50) { ?>
  <tr >
    <td>Korting:</td>
    <td>
      <input name="week_korting " type="text"   style="color:#000"  value="<?php echo number_format($week_korting,2,".",",")." &euro;" ?>" size="12" maxlength="10"  readonly="readonly" />
    </td>
  </tr>
<?php } ?>

Bedankt ErikBooy007 :thumb:

Het werkt ,nu wordt de hele tabel ingevoegd , als conditie waar is!!

alleen zie niks van echo of zoiets , maar mijn php kennis is ook vrij gering

Je hoeft geen echo te gebruiken; je kunt ook binnen een IF statement de PHP mode verlaten; dan wordt alle html gewoon geoutput (als aan de IF voldaan is)

Overigens is het netter om, als je dat doet, alternatieve syntax te gebruiken, das iets leesbaarder:

Code:
<?php if ( $conditie ):  ?>
Hier komt je html.
<?php endif; ?>

Nee, dat klopt. Ik zal het je heel basic proberen uit te leggen (is wellicht nog lastig te snappen als je niets van PHP kent, maargoed).

Tussen <?php en ?> tags staan instructies voor de PHP-parser. Dat wordt allemaal verwerkt voordat de pagina naar de browser gestuurd wordt.

Nu zet je er dus een if-statement in, en als dat waar is gaat PHP kijken wat er binnen staat. In jouw geval stoppen de <?php ?> tags meteen na het if-statement. Dat maakt voor de parser niets uit. Die blijft gewoon doorgaan tot ie een } vindt tussen <?php ?> tags.

Dat hetgene ertussen niet tussen de tags staat, betekent voor de parser niets anders dan: "Er hoeft niets mee te gebeuren, de data kan zo naar de browser worden gestuurd.".

Beter kan ik het zo even niet uitleggen ;) Ik hoop dat je er nu iets meer van snapt en zo niet, ach ja, je script werkt nu... :P

Je hoeft geen echo te gebruiken; je kunt ook binnen een IF statement de PHP mode verlaten; dan wordt alle html gewoon geoutput (als aan de IF voldaan is)

Overigens is het netter om, als je dat doet, alternatieve syntax te gebruiken, das iets leesbaarder:

Code:
<?php if ( $conditie ):  ?>
Hier komt je html.
<?php endif; ?>

Die syntax kende ik nog helemaal niet. Krijg je ervan als je maar een beetje holder-de-bolder PHP leert ;) Maargoed, ik ook weer wat geleerd, thx ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan