Beste
Volgende sql opdracht wens ik in vba code te plaatsen. De sql code werkt in het sql venster van access 2010.
De volgende vba code werkt niet.
Het probleem bevindt zich in het laatste gedeelte van de code: [Forms]![Test]![txtIngavedatum]. Hier geef ik een datum in in een tekstveld in de vorm van dag-maand-jaar of 27-5-2013.
Ik las op het internet dat access intern werkt met de Amerikaanse notatie en dat hierdoor verschillende problemen ontstaan. Is dit zo een probleem of heb ik het verkeerd voor?
Wat doe ik verkeerd?
Volgende sql opdracht wens ik in vba code te plaatsen. De sql code werkt in het sql venster van access 2010.
Code:
SELECT tblWerknemers.Werknemernr, tblAanwezig.Datum, tblAanwezig.VM, tblAanwezig.NM
FROM tblWerknemers INNER JOIN tblAanwezig ON tblWerknemers.Werknemernr = tblAanwezig.Werknemernr
WHERE (((tblWerknemers.Werknemernr)=[Formulieren]![Test]![txtNummer]) AND ((tblAanwezig.Datum)=[Formulieren]![Test]![txtIngavedatum]));
De volgende vba code werkt niet.
Code:
strMysql1 = "SELECT tblWerknemers.Werknemernr, tblAanwezig.Datum, tblAanwezig.VM, tblAanwezig.NM " & _
"FROM tblWerknemers INNER JOIN tblAanwezig ON tblWerknemers.Werknemernr = tblAanwezig.Werknemernr " & _
"WHERE (((tblWerknemers.Werknemernr)=" & [Forms]![Test]![txtnummer] & ") AND ((tblAanwezig.Datum)=" & [Forms]![Test]![txtIngavedatum] & "))"
Het probleem bevindt zich in het laatste gedeelte van de code: [Forms]![Test]![txtIngavedatum]. Hier geef ik een datum in in een tekstveld in de vorm van dag-maand-jaar of 27-5-2013.
Ik las op het internet dat access intern werkt met de Amerikaanse notatie en dat hierdoor verschillende problemen ontstaan. Is dit zo een probleem of heb ik het verkeerd voor?
Wat doe ik verkeerd?