• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

string selecteren links van een bepaald teken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar kan natuurlijk beter zo:

Code:
Function F_snb(c00)
  F_snb=replace(join(filter(split(replace(c00,"@","@ ")),"@")),"@","")
End Function

De vraag was wat verwarrend:
- eerst de emailadressen filteren
- dan alleen het persoonsdeel van de emailadressen filteren.

De vraag is zeker verwarrend.

Complete mailadres.
Code:
Function hsv(c00)
 hsv = Split(Mid(c00, InStrRev(Split(c00, "@")(0), " ")))(1)
 ' hsv = IIf(InStr(c00, "@"), Split(Mid(c00, InStrRev(Split(c00, "@")(0), " ")))(1), "") 'als fout lege string
End Function

Laatst bewerkt:
Het werkt!

Allen,

Excuus voor de late reactie maar een kwam een weekje vakantie tussen...

Dank voor de uitgebreide studie.
Zoals eerder gezegd, ben ik maar een gewone sterveling en weet ik niet wat de conventies zijn m.b.t. voorbeelden in files, etc. Vandaar het misverstand.
Nadat ik ooit een telemarketingbureau volledig geautomatiseerd heb in Dbase II/III/IV en Clipper (dat was toen de dieren nog spraken, zo ongeveer) heb ik de ontwikkeling van talen en platforms nog wel enigszins gevolgd, maar op een gegeven moment besloten om dit over te laten aan de experts (dus vba, etc. staan op mijn lijstje voor mijn volgende leven).
Ieder zijn eigen ding. Blij dat jullie dus zo bereidwillig zijn om bij te springen wanneer mijn ambities weer eens verder strekken dan mijn kennis!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan