Beste forumleden,
ik kom met een vraag waarvan ik denk dat dit niet eenvoudig zal zijn.
Ga het toch proberen omdat ik verwacht dat een oplossing mogelijk is.
In mijn bijlage heb ik het e.e.a. geprobeerd duidelijk te maken.
In cel A1 komt iedere 10 sec elektronisch een string van 4 getallen binnen. gescheiden door een spatie.
Na het 4e getal komt er een enter. v.b. 10 13 11 5
De cursor moet wel in cel A1 blijven staan. (dit kan door in de Opties de cursor niet te laten verspringen. Of dit de juiste wijze is weet ik niet).
De 4 getallen string moet dan in de tabel worden ontleed en in de juiste cel worden gezet.
Na circa 10 sec (meer of minder) komt de volgende string binnen en zal de oude waarde in cel A1 overschrijven.
Maar de waardes in de tabel moeten worden aangepast aan de nieuwe string.
Waarbij het eerste getal van deze string op rij B9:U9 moet komen.
Is het eerste getal b.v. 10 dan wijzigen de waardes K9:K12
De waardes welke niet wijzigen moet in de tabel blijven staan totdat er een wijziging in de string van de betreffende "Keuze" heeft plaatsgevonden.
Ik hoop dat er iemand op dit forum mij met deze vraag kan helpen.
ik kom met een vraag waarvan ik denk dat dit niet eenvoudig zal zijn.
Ga het toch proberen omdat ik verwacht dat een oplossing mogelijk is.
In mijn bijlage heb ik het e.e.a. geprobeerd duidelijk te maken.
In cel A1 komt iedere 10 sec elektronisch een string van 4 getallen binnen. gescheiden door een spatie.
Na het 4e getal komt er een enter. v.b. 10 13 11 5
De cursor moet wel in cel A1 blijven staan. (dit kan door in de Opties de cursor niet te laten verspringen. Of dit de juiste wijze is weet ik niet).
De 4 getallen string moet dan in de tabel worden ontleed en in de juiste cel worden gezet.
Na circa 10 sec (meer of minder) komt de volgende string binnen en zal de oude waarde in cel A1 overschrijven.
Maar de waardes in de tabel moeten worden aangepast aan de nieuwe string.
Waarbij het eerste getal van deze string op rij B9:U9 moet komen.
Is het eerste getal b.v. 10 dan wijzigen de waardes K9:K12
De waardes welke niet wijzigen moet in de tabel blijven staan totdat er een wijziging in de string van de betreffende "Keuze" heeft plaatsgevonden.
Ik hoop dat er iemand op dit forum mij met deze vraag kan helpen.