String

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Mss een rare vraag, maar zit er een verschil tussen 'string' en 'String' in VC#? Met een kleine letter word die donker blauw, en met een hoodletter word die lichtblauw. Is daar enige reden voro of is dat gwn random versiering? :D

Cheers
BN

De kleur is zeker geen random versiering, maar waarom ze hier anders zijn zou ik niet weten. Zoals je kan zien in die gele pop-up blokjes (of hoe dat ook heet) verwijzen beiden naar de class System.String, er zit dus helemaal geen verschil tussen.

Hey,

Ja, da had ik ookal gezien, dus als er geen verschil tussen zit is het toch vrij random ofniet? :D Of is er int algemeen een verschil tussen identifiers met een hoofletter en met een kleine letter?

Cheers
BN

Tja, dat random verhaal lijkt me stug, dus dan maar een verklaring die mij logisch lijkt en die ik niet uitgebreid heb bekeken. Alle namen van classes zijn lichtblauw, alleen de keywords die naar die classes verwijzen zijn donkerblauw.

Als voorbeeld de string: de class is String, maar je roept dezelfde class aan met string, dit is dus een keyword en is donkerblauw. Ik heb het ook even bij int gecontroleerd en daar klopt het ook.

Maar goed dit is dus puur op de gok :confused:

Goeie kans dat je gelijk hebt - ik ga hier van uit tot het tegendeel bewezen is :thumb:

Hey,

string en String is eigenlijk het zelfde.
De kleine string verwijst (alias) naar de klasse System.String.

Dit is mogelijk omdat je op deze manier geen "using System;" hoeft te gebruiken.
Hetzelfde met int, bool, float, double e.d.

Gr,
Mathijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan