Strings vergelijken query SQL weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

JSander

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2011
Berichten
7
Hoi.

Ik heb 2 tabellen, a en b met de namen Sorted_Count_seq55_7 en S_7_transcript_test
In tabel a heb je Id en Sequentie. In tabel b ook.

Ik zou graag alle rijen waarvan de sequentie vanuit tabel a voorkomt in de sequentie vanuit tabel b hebben en een nieuwe tabel resultaat.

Ik heb dit al geprobeerd als volgt:
[sql]
INSERT INTO Result
SELECT a.Id, a.Sequentie, b.Id, b.Sequentie
FROM Sorted_Count_seq55_7 AS a
JOIN S_7_transcript_test AS b ON 1=1
WHERE b.Sequentie LIKE '%' + a.Sequentie + '%';[/sql]

--> Dus waar a.sequentie voorkomt in b.sequentie

Dit werkt nog niet, ziet er iemand een oplossing?
 
Wat een vreemde query.... Om te beginnen maak je met Access een Inner Join, Left Join of Right Join. En je koppeling is ook niet echt geweldig... Deze constructie (met twee keer hetzelfde veld uit verschillende tabellen) kun je nooit toevoegen aan één veld in je Result tabel. Hoogstens kun je in Access deze query maken:

[SQL]INSERT INTO Result ( Id, Sequentie )
SELECT a.Id, a.Sequentie
FROM Sorted_Count_seq55_7 AS a INNER JOIN S_7_transcript_test AS b ON a.Id = b.Id;[/SQL]
 
Wat een vreemde query.... Om te beginnen maak je met Access een Inner Join, Left Join of Right Join. En je koppeling is ook niet echt geweldig... Deze constructie (met twee keer hetzelfde veld uit verschillende tabellen) kun je nooit toevoegen aan één veld in je Result tabel. Hoogstens kun je in Access deze query maken:

[SQL]INSERT INTO Result ( Id, Sequentie )
SELECT a.Id, a.Sequentie
FROM Sorted_Count_seq55_7 AS a INNER JOIN S_7_transcript_test AS b ON a.Id = b.Id;[/SQL]

U heeft het probleem niet goed begrepen denk ik :) Het is de bedoeling dat hij de sequenties vergelijk, niet de Id's.
 
Om het even, dan verander je de veldnaam.... Ik heb even snel een voorbeeldje in elkaar geflanst van hoe de juiste syntax is van een Access query, omdat je er nogal ver naast zat ;)
 
Maar als je wilt controleren of een bepaalde string voorkomt in een andere tabel, zou ik Instr gebruiken:

[SQL]INSERT INTO Result ( Id, Sequentie )
SELECT a.Id, a.Sequentie
FROM Sorted_Count_seq55_7 AS a, S_7_transcript_test AS b
WHERE (((InStr(1,[a].[Sequentie],.[Sequentie]))>0));
[/SQL]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan