Strings vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BEEE

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Berichten
62
Hallo,

In mijn programma worden er 2 strings met elkaar vergelijken in een backgroudworker.
De 2 strings worden vergelijken omdat de ene string de huidige versie van het programma voorstelt en de andere string wordt opgehaald van internet en dat stelt de nieuwste versie voor. Als de 2 string niet gelijk zijn aan elkaar dan geeft het programma een waarschuwing dat er een nieuwere versie beschikbaar is.
De huidige versie is momenteel: 0.0.0.0 (ik maak het programma nog).
Als ik op de site als nieuwe versie 0.0.0.1 ingeef dan zeg mijn programma dat er geen nieuwe versie is, dus zegt het eigenlijk dat 0.0.0.0 = 0.0.0.1. Ik begrijp niet hoe dit mogelijk is? Mss zie ik iets over het hoofd.
Ook wordt het nog vreemde waneer ik 0.0.0.2 instel als nieuwste versie dan gaat de "try-functie" de catch uitvoeren dus zeg het dat het eigenlijk niet mogelijk is om 0.0.0.0 te vergelijken met 0.0.0.2. Probeer ik het met bijvoorbeeld 0.0.0.9 (alles buiten 1 of 2) dan werkt het wel zoals het moet?

Code:
Private Sub bgw_controleren_updates_DoWork(ByVal sender As Object, ByVal e As System.ComponentModel.DoWorkEventArgs) Handles bgw_controleren_updates.DoWork
        
        Try
'ervoor zorgen dat de plaats waar ik de te downloaden plaats wil oplsaan al niet bestaat
            If My.Computer.FileSystem.FileExists(plaats_opslaan_current_version) = True Then
                My.Computer.FileSystem.DeleteFile(plaats_opslaan_current_version)
            End If

'downloaden
            My.Computer.Network.DownloadFile(plaats_downloaden_current_version, plaats_opslaan_current_version)

'inlezen in variabele
            Dim current_version As String = My.Computer.FileSystem.ReadAllText(plaats_opslaan_current_version)

'in my.settings.huidige_versie bevind zich de huidige versie nl. 0.0.0.0
          If my.settings.huidige_versie = current_version Then
                'gelijke versie 
            'geef ik een varriabele een bepaalde waarde 
            Else
                'verschillend
               'geef ik een varriabele een bepaalde waarde 
            End If
        Catch
            'mislukt
  'geef ik een varriabele een bepaalde waarde (1)
                End Try
    End Sub

Ik hoop dat jullie dit wel begrijpen!
Alvast bedankt
BEEE


VS2010
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan