Stroom eraf halen schadelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Callassos

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2012
Ik heb nu sinds een jaar een eigen (gaming) pc op mijn kamer staan. Ik merkte echter dat ik opeens niet goed meer in slaap kon vallen. Er werd mij geadviseerd om alle apparaten op mijn kamer van het stroomnet te halen. Sindsdien trek ik elke dag voor het slapen de stekker uit het stopcontact en kan ik weer goed de slapen.

Nu, een jaar later, vraag ik me af of het misschien slecht is voor mijn pc om telkens de stroom er op en eraf te halen. Ik heb al wel een beetje rond gekeken en verschillende antwoorden gezien, maar niks echt duidelijk.
Dus nu wil ik aan de experts hier vragen of zij hier een antwoord op hebben.

Mijn vraag luid dus: Is het schadelijk voor mijn computer dat ik elke dag de stroom er volledig af haal?

Alvast bedankt.

Nee hoor, is niet schadelijk wanneer je de computer eerst in zijn geheel hebt afgesloten. Dus eerst afsluiten en dan de stroom eraf kan helemaal geen kwaad ;)

Je kunt de stroom gewoon eruit halen MITS je je computer volgens de goed manier hebt afgesloten.

Als de computer aanstaat en je trekt de stekker eruit, vallen de lees/schrijfkoppen van de harde schijf uit (die normaal boven je harde schijf "zweven"). Als die koppen uitvallen, vallen ze op je harde schijf, krijg je krassen en kun je na 5 keer je harde schijf vervangen.

Ok, harstikke bedankt voor jullie snelle reacties! Weer een ding minder om me druk over te maken! :P :thumb:

Laatst bewerkt:
Je kunt de stroom gewoon eruit halen MITS je je computer volgens de goed manier hebt afgesloten.

Als de computer aanstaat en je trekt de stekker eruit, vallen de lees/schrijfkoppen van de harde schijf uit (die normaal boven je harde schijf "zweven"). Als die koppen uitvallen, vallen ze op je harde schijf, krijg je krassen en kun je na 5 keer je harde schijf vervangen.

Ik ben het niet helemaal eens met die 5 keer, hoe kom je aan dat getal, ben erg benieuwd. Zeg niet dat je geen gelijk hebt..

Het getal 5 is gewoon een wilde gok, het hangt natuurlijk van de harde schijf af hoe vaak je het doet.

Vond het al een erg laag getal...

Maar het ligt ook tegenwoordig aan wat voor hdd je hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan