Stroom pinnentje weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

lenaers

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2010
dag allemaal

Ik heb hier nog een hardschif liggen van 500gb (Maxtor).
Toen ik deze uit mijn oude computer haalde, bleef een stroom pinnetje zitten in de voedingkabel van de pc.
Dus heb nog maar 3 stroompinnetje over op mijn HD, zou ik deze nog kunnen herstellen of kunnen gebruiken ?

eventueel ombouwen naar een Externe HD ?

mvg

dag allemaal

Ik heb hier nog een hardschif liggen van 500gb (Maxtor).
Toen ik deze uit mijn oude computer haalde, bleef een stroom pinnetje zitten in de voedingkabel van de pc.
Dus heb nog maar 3 stroompinnetje over op mijn HD, zou ik deze nog kunnen herstellen of kunnen gebruiken ?

eventueel ombouwen naar een Externe HD ?

mvg

ik ben niet zo goed in het hardware.
maar als het goed is moet je hem er zo uit kunnen trekken.
bij 2e handse computer winkels kan je die dingen zo kopen, kost bijna niks...

Eigenlijk gaat het hier over.

Dit is een normale foto, met 4 stroom pinnetjes:
satapata.jpg

en dit is wat er met mijn HD is gebeurt:
satapata1.jpg

kan ik deze zo nog gebruiken? of kan ik deze nog herstellen?

mvg

opzich kan je hem gewoon gebruiken..
maar of dat wel zo verstandig is...
want als hij eruit klapt kan je het denk ik wel schudden met je pc.
er zitten niet voor niks 4 pinnen in.
die 4 pinnen zijn er om het stroom te verdelen...

Laatst bewerkt:
Dit gaat dan niet goed nee. je mist de 5 volt
de 2 van 12 volt zitten er nog op, maar zo zou ik de schijf niet gebruiken.

probeer een draadje aan te solderen.
en ook aan die andere 3 pennen
steek die draadjes in de voeding (kijk hoe die er in kan en de draadjes goedom)
ide kabel aansluiten, pc aan, en proberen de data over te zetten op andere/nieuwe schijf.

want zo zou ik niet verder gaan!.

Hoe wil je dat doen dan, gewoon gebruiken zonder volledige stroom-aansluiting???:o

zoals ik al zei heb ik niet veel verstand van hardware.
maar het klinkt mij wel logish dat je hem gewoon kan gebruiken...
maar of het verstandig is...

zoals ik al zei heb ik niet veel verstand van hardware.
maar het klinkt mij wel logish dat je hem gewoon kan gebruiken...
maar of het verstandig is...

Misschien beter dan om geen antwoord te geven als je er geen verstand van hebt.....

Zonder alle stroompinnen is de harddisk NIET te gebruiken.

Het is wel te reapareren als je een beetje handig bent met een soldeerbout en als je de pen nog hebt.
Deze pen is van de printplaat gebroken in de HD.
Meestal kun je dit gemakkelijk weer vast solderen met een soldeerbout met een kleine punt, maar het kan wat gepriegel zijn.
Schroef de HD open, het dekseltje zit meestal met 7 kruiskop schroefjes vast en kijk of er door het afbreken van de pen niet al te veel schade is ontstaan op de printplaat en soldeer deze vast. Soms is het nodig om als versteveging een extra koperdraadje te gebruiken.
Pas wel op dat je de boel niet te lang warm stookt, want dan kun je meer schade toe brengen.

het pinnetje heb iok niet meer, ik woud deze uit de connector halen, maar deze zat hier zeer vast in.
Ik heb dan geprobeer om met een fijn tangetje het er uit te halen, maar toen is deze helemaal kapot gegaan, dicht geknepen, en nog een stuk afgebroken.

Misschien dat ik iets anders kan gebruiken voor het te herstellen, of misschien heb ik nog een heel oude HD liggen, van vroeger, heb nammelijk nog veel spullen thuis liggen van oude pc's.
Als ik die pinnetjes kan gebruiken voor de herstelling.

Maar als ik straks thuis kom zal ik eerst de HD eens open schroeven. (Ik doe dan toch niets mis he, bv de platen beschadigen van de HD)

Hallo

"Maar als ik straks thuis kom zal ik eerst de HD eens open schroeven. (Ik doe dan toch niets mis he, bv de platen beschadigen van de HD) "

De harddisk dient NIET te worden geopend , enkel het printje met de stuurelektronika verwijderen.

Meestal is dit printje bevestigd d.m.v. torx schroeven +/- 5.

"Alleen het dekseltje er af schroeven kan geen kwaad. "

Indien je de platters en de leeskoppen kunt zien , is deze harddisk nog enkel bruikbaar als decoratie en niet meer als opslagmedium.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan