Stroom Plug kapot Fujistu Siemens

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrprozac

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Goedenavond,

Ik heb een Fujistu Siemens notebook waarvan de stroomplug van de moederbord kapot is.

De laptop is van een onbekende hoogte gevallen op de hoek waardoor de plug is losgeschoten van 1 kan (2 connectors). Ik heb de hele laptop uit elkaar gehaald en ik ga morgen zoeken naar een vervangend onderdeel, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet zoeken en hoe dat ding in godsnaam heet.

Dus mijn vragen zijn:

1. Hoe heet zo een connector.
2. Waar kan ik een vervangende halen?? (liefst regio Eindhoven)

Bij Voorbaat Dank,
Oguzhan

Goedenavond,

Ik heb een Fujistu Siemens notebook waarvan de stroomplug van de moederbord kapot is.

De laptop is van een onbekende hoogte gevallen op de hoek waardoor de plug is losgeschoten van 1 kan (2 connectors). Ik heb de hele laptop uit elkaar gehaald en ik ga morgen zoeken naar een vervangend onderdeel, maar ik heb geen flauw idee waar ik moet zoeken en hoe dat ding in godsnaam heet.

Dus mijn vragen zijn:

1. Hoe heet zo een connector.
2. Waar kan ik een vervangende halen?? (liefst regio Eindhoven)

Bij Voorbaat Dank,
Oguzhan

Ik heb 1 tip voor dit probleem

BRENG JE LAPTOP NAAR DE COMP SHOP, Doe dit niet zelf, Ik heb het ook los gehad, m'n broer ging het solderen.. zat het draadje verkeerd, hele moederbord kaduk, dus doe dit liever niet zelf..

Laatst bewerkt:
Ik heb 1 tip voor dit probleem

BRENG JE LAPTOP NAAR DE COMP SHOP, Doe dit niet zelf, Ik heb het ook los gehad, m'n broer ging het solderen.. zat het draadje verkeerd, hele moederbord kaduk, dus doe dit liever niet zelf..

De comp shop zal er nooit een nieuwe bus in solderen. Deze vervangen het moederbord.

Hallo

Of in een lokale elektronikawinkel.

Neem de netadaptor mee als model.

Peter

Bedankt voor de tip. :)

Hallo

Of in een lokale elektronikawinkel.

Neem de netadaptor mee als model.

Peter

Ik neem ook de moederbord mee, wel goed verpakt en voorzichtig natuurlijk. Voor het geval dat ik de verkeerde meekrijg ivm. soldeerpunten op de moederbord zelf.

Ik heb zojuist contact opgenomen met Fujistu Siemens zelf en zij hebben mij doorwervezen naar hun service partner in NL Telemos > 0348484900

Zij leveren jammer genoeg niet de onderdelen appart die gesoldeerd zijn aan het moederbord.

Ik moet een nieuwe moederbord bestellen dus van €150,-

Ik heb zojuist contact opgenomen met Fujistu Siemens zelf en zij hebben mij doorwervezen naar hun service partner in NL Telemos > 0348484900

Zij leveren jammer genoeg niet de onderdelen appart die gesoldeerd zijn aan het moederbord.

Ik moet een nieuwe moederbord bestellen dus van €150,-

Hier idem dito. Vandaar ik bij conrad een losse bus heb besteld. Eventjes solderen(soldeerstation met regelbare temp.) en hij werkte weer.

Meestal zijn de onderdelen ook te vinden op het internet (google naar "laptop" spare parts) dan weet je (bijna) zeker dat je de juiste krijgt. Ebay heeft ook veel staan

Meestal zijn de onderdelen ook te vinden op het internet (google naar "laptop" spare parts) dan weet je (bijna) zeker dat je de juiste krijgt. Ebay heeft ook veel staan

Maar voor onderdelen gesoldeerd op een moederbord geef ik je weinig kans.
Hiervoor zal je echt bij een elektronica zaak moeten zijn.

Hier idem dito. Vandaar ik bij conrad een losse bus heb besteld. Eventjes solderen(soldeerstation met regelbare temp.) en hij werkte weer.

Zitten de contactpunten wel op de goede plaats dan van het betreffende onderdeel?

Ik heb geen zin in al die moeite. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan