stroom probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter nixs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nixs

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Hoi

Ik heb een mobo van iemand gehad een p4 waar nu niet uit te komen is hoe je de stekkers op het mobo moet plaatsen er staat op het mobo wel in heel klein bv hd, dit voor de hard disk en
reset moeten de stekkers zo zitten dat je met een lampje aan beide zeiden moet kunnen zien wat erop staat dus niet dat je aan 1 kant maar ziet wat erop staat en dat de andere kant zwart is lijkt me erg onlogisch.
De speaker stekker kan maar op 1 aan sluiting de stekker is zwart de aansluiting groen.
Wat betekend het wanneer er in een boekje of op het mobo een 1 staat?????
Alles wordt zo duidelijk uitgelegd behalve het aansluiten van de stroom !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het zou zo eenvoudig zijn om ieder draadje dezelfde kleur te geven,uit ervaring weet ik dat 1 fout een 1000ste van een sec een kapot mobo kan betekenen dat ik het erg graag goed wil aansluiten bvb dank

op de site van de fabrikant kan je altijd de gegevens ophalen zoals manuals en dergelijke.
adh daarvan heb je de juiste aansluitingen ook op papier.

Probeer je nu gewoon de stekkers "hd led, power led, reset, etc" aan te sluiten?

Dan moet ik je teleurstellen, je moet het heeeeel erg bont maken wil je door het fout aansluiten van deze pinnen iets kapotmaken. Probeer het rustig uit door alleen eerst de power aan te sluiten (mocht je de manual niet kunnen vinden). Sluit daarna reset hd led en power led aan. Brande het powerledje geel ipv groen? wissel dan de polen om.

Probeer je nu gewoon de stekkers "hd led, power led, reset, etc" aan te sluiten?

Dan moet ik je teleurstellen, je moet het heeeeel erg bont maken wil je door het fout aansluiten van deze pinnen iets kapotmaken. Probeer het rustig uit door alleen eerst de power aan te sluiten (mocht je de manual niet kunnen vinden). Sluit daarna reset hd led en power led aan. Brande het powerledje geel ipv groen? wissel dan de polen om.
Meneer ik heb het meegemaakt dat een stommeling een draaiende en zeer snel mobo zo kapot heeft gemaakt ff alles controleren,maar goed dank voor uw snelle reactie ik heb het boekje maar het staat er zo onlogisch in en ik heb nog adhd ook ik heb wat erop de stekkers stond netjes recht tegen over wat er op het mobo staat aangesloten.
Ik heb het nog niet durven uit te proberen dus eerst de power en dan kijken wat hij doet en dan de rest.
Wat betekend een 1 bij een jumper zit de jumper er dan overheen of betekend dat dat een vrij pennetje is met groeten

Vroegah werkte ik op een reparatie dienst. Als er een mobo merk hemelvaart binnenkwam, waarvan de correcte aansluiting van de pinnetjes neit meer terug te vinden was, dan sloten we gewoon de pc aan en gingen vervolgens met het power aansluitinkje alle pinnetjes langs om te kijken welke de juiste was. Als de juiste gevonden was deden we hetzelfde met de overige aansluitingen. Dit heeft nog nooit problemen opgeleverd en ik durf het met een gerust hart aan te bevelen.

Maar durf je dit toch niet aan omdat je uit je eigen ervaring hier een slechte indruk van hebt, dan zou ik het natuurlijk ook niet doen! Voorzichtigheid voor alles!

Een 0 staat in de it wereld bijna altijd voor leeg en een 1 voor vol, om ook nog even je vraag te beantwoorden.

Succes

Vroegah werkte ik op een reparatie dienst. Als er een mobo merk hemelvaart binnenkwam, waarvan de correcte aansluiting van de pinnetjes neit meer terug te vinden was, dan sloten we gewoon de pc aan en gingen vervolgens met het power aansluitinkje alle pinnetjes langs om te kijken welke de juiste was. Als de juiste gevonden was deden we hetzelfde met de overige aansluitingen. Dit heeft nog nooit problemen opgeleverd en ik durf het met een gerust hart aan te bevelen.

Maar durf je dit toch niet aan omdat je uit je eigen ervaring hier een slechte indruk van hebt, dan zou ik het natuurlijk ook niet doen! Voorzichtigheid voor alles!

Een 0 staat in de it wereld bijna altijd voor leeg en een 1 voor vol, om ook nog even je vraag te beantwoorden.

Succes
Dank voor je geruststellende andwoord ik ben nu overtuigd ik was al van plan om eerst de power te zoeken en als deze het doet de rest aan te sluiten
ik neem aan dat als 0 staat voor vol en wit staat voor - dat de min ook aan de kant moet komen van de 1 maar dat vindt ik wel uit ik zet dit als opgelost maar laat u later nog wel weten of het gelukt is het moet lukken in ieder geval erg bedankd !!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.s. dat ik niet reageer op de mail in mijn inbox komt omdat ik het niet mag ;) Ik ben geen verenigingslid o.i.d.
Niks persoonlijks dus ;)

P.s. dat ik niet reageer op de mail in mijn inbox komt omdat ik het niet mag ;) Ik ben geen verenigingslid o.i.d.
Niks persoonlijks dus ;)
Sorry freak voor de PM u heeft me fantastisch geholpen
ik heb de draden een voor een erop gezet zonder de stroom erop eerst de power gezocht toen de rest stroom erop en lopen als je o-wit aan houdt steld het weinig voor.
Al zou er nu niets op het mobo staan en of de draden ik kan het toch aansluiten.
Heel erg veel dank deze vraag gaat op super goed opgelost.

Ps beetje late reactie ivm 2de mobo aansluiten.

Mvgr :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan